  • Data: 2013-10-22 15:27:17
    Temat: Re: PC - lokalne ceny
    Od: yarecky <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-10-22 13:05, Franc pisze:
    > Hej Grupo,
    >
    > Była jakiś czas temu wątek, gdzie przerzucaliśmy się (znaczy się Wy - bo ja
    > nie miałem wiedzy) kosztami wykonania PC + dolne zasilanie.
    > Adam pisał, że 28k na gotowo za całość, kolega bodajże "Kaszpir" pisał o
    > 70K w Toruniu.
    > Mam informacje od instalatora z Torunia: Panie, to tak: zasialanie dolne to
    > z 25-30K + drugie tyle za PC i środek. I jest te piękne 60K za całość.
    > Można w rok zarobić na np. nowy samochód z salonu? :-)

    Zastanów się jeszcze nad pompą powietrzną, a przynajmniej rozważ takową.
    Wydajność jest na pewno mniejsza od gruntowej przy temp. ujemnych
    (ziemia pod śniegiem jest w mrozy w miarę ciepła), za to jesienią/wiosną
    zazwyczaj nieco wyższa.
    Ceny markowych urządzeń tego typu to w tej chwili pewnie ok. 15-25kpln.

    Jeśli różnica w cenie montażu pomiędzy gruntową a powietrzną to np.
    10kpln, to przy różnicy w rachunkach na poziomie 300-500/sezon warto się
    zastanowić nad takim rozwiązaniem. Jeśli ktoś Ci wycenia PC za 60 albo
    więcej kpln a szukasz ogrzewania dla domu 100-300m kw - to ktoś tu chce
    nieźle na Tobie zarobić.

    yarecky.