    From: "Maniek4" <b...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: PC vs GZ50
    Date: Fri, 6 Nov 2009 19:19:06 +0100

    news:hd1b9e$p95$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > Zresztą nie ważne czy grzejemy PC czy innym rodzajem ogrzewania, zawsze
    > strop czy ściany zakumulują ta samą energię.
    > Co to za róznica więc?

    Roznica taka, ze tym gorzej dla podlogowki. Jesli ktos ma grzejniki i po
    wygasnieciu kotla temp. spada relatywnie szybko, to podlogowka tego stanu na
    dlugo raczej nie polepszy.
    Aktualnie w domu utrzymuje temp. ok. 10-12C, w porywach do 14. Kiedy
    wyjezdzam w nocy temp. posadzki to jakies 14 do max 16C. Przed wyjazdem
    wylaczam kociol. Przyjezdzam wieczorem i go wlaczam. Temp posadzki jest
    bliska temp. pomieszczenia ok. 10C. To sa jak wiadomo temp. latwe do
    uzyskania i utrzymania. Spadek temp. posadzki przez kilkanascie godzin to
    kilka stopni. Stropy i sciany tez mam w dodatku wszystko ceramika i beton,
    wiec material raczej akumlacyjny. Przy temp. rzedu 20C bedzie tylko gorzej.
    Temp. w domu bliska 10C utrzyma sie juz dluzej mimo braku ogrzewania, ale
    patrzac na temp. posadzki trudno to jej zawdzieczac.

    Pozdro.. TK