    From: "marko1a" <m...@l...de>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: PC vs GZ50
    Date: Fri, 6 Nov 2009 19:24:23 +0100

    Użytkownik "zbooY" <z...@g...com> napisał w wiadomości
    news:64933d03-fd58-49ab-85c0-07e5502e5c7f@15g2000yqy
    .googlegroups.com...

    >no ale nikt na sile nie bedzie upychal do domku 100m2 PC skoro jak
    >piszesz odwierty i tak trzeba zrobic
    >nie ten efekt skali, zreszta na taki domek letniskowy to wolalbym
    >zwykla koze ;-)

    Sporo osób mieszka w takim "domku letniskowym" 80-150m2 bo im to wystarczy.
    Zdecydowana większość domów na zachodzie to średnio 150m2 ale my w Polsce musimy
    być lepsi.
    Zobaczymy jak zaczną piszczeć posiadacze 200-400m2 jak wprowadzą podatek
    katastralny.

    A co powiesz o tych co mieszkają w bloku na 40-60m2? Chów klatkowy ?

    > a bez wiatraka tez? pomysl o wiatraku 1kW i COP 10 to co wtedy?

    Mówisz poważnie czy żartujesz.
    1. Energia z wiatru jest nieprzewidywalna.
    2. Na małych wysokościach to sobie czasem cos podmucha pozostaje więc spory
    wiatrak
    3. Wiatraki wysokie to ogromne koszty i watpię aby ktoś mając działkę 15-40ar
    dostał pozwolenie na wybudowanie czegoś
    takiego wielkiego i miał na to kasę.
    4. Hałas
    5. Niebezpieczeństwo oberwania lodu z wirujących łopat więc w najmniejszym
    przypadku uszkodzenia ciała.

    >jakbym mial sie pchac w olejowy i zamieniac jedno pomieszczenie w
    >skladowisko tego oleju ktore trzeba dodatkowo wybudowac to wolalbym
    >pojsc w izolacje i lepsze szyby i przeprojektowanie domu na bardziej
    >pasywny

    Jasne! Ludzie nie wiedzą że stosunkowy łatwo jest podnieść izolacyjność domu.
    Dodatkowa warstwa styropniany na już istniejący przynajmniej od stron
    nienasłonecznionych to nie tragedia w wydatku a zwraca się szybko.
    Zamontowanie rolet albo okiennic i zamykanie na noc to także spore oszczędności.
    Na skosach i suficie na poddaszu można wykleić 3cm styropian na grzebień i
    naciągnąć siatkę. można robic etapami przy okazji jakiegoś malowania.

    >mysle, ze wczesniej zmienisz dom ;-)

    Chodzi mi po głowie budowa drugiego ale chyba jestem na to już za stary.

    >najbardziej bezobslugowe jest, jak sama nazwa wskazuje, ogrzewanie
    >pasywne
    >wez zainstaluj ten rekuperator - tylko czy masz piecyk z modulowanym
    >plomieniem ;-)

    Jasne że mam. Vaillant VUW240 ze sterownikiem pokojowym VRT390.

    >pasywna technologia budowy + wiatrak + dachowki solarne + bateryjka
    >akumulatorow i bufor + tradycyjne grzalkowe urzadzenia od razu na
    >ciepla wode i ledowe nowinki
    j>ak masz wieksza dzialka to i troche zawsze biomasy sie znajdzie na
    >miejscu wiec awaryjnie cos na paliwo stale
    >ewentualnie zamiast akumulatorow jesli jest taka mozliwosc oddawac
    >energie do sieci a potem ją pobierac

    To wszystko co wymieniłeś powyżej to jeszcze często za drogie zabawki które
    wymagają odpowiedniej działki.
    Mnie wystarczy 15ar pod lasem. Mam jeszcze 22ar nad jeziorem z brzegiem i o ile
    można tam dom wybudować odsuwając się
    od brzegu to wiatraka niestety nie. Pytałem o warunki zabudowy.

    >a Ty tu o kociolkach gazowych z XXw i udowadnianie ze 30k na 30lat to
    >zbedny wydatek ;-)

    Po na dzień dzisiejszy jest to proste i tanie.
    Ludzie od ponad stu lat jeżdzą samochodami napędzanymi tym samym silnikiem.
    Jakoś nie widać nowych zupełnie innych rodzajów napędu. Tylko mi nie mów o
    silniku elektrycznym.

    Marek