  • Data: 2009-03-30 05:42:09
    Temat: Re: Palenie mokrym drewnem a bilans ciepla
    Od: "mariusz" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jednak nie jest dobrze palić mokrym opałem.

    Tak na rozum to ja myślę, że temperatura spalania suchego drewna jest
    wyższa, niż mokrego.

    W końcu "paląc" samą wodę nie uzyska się więcej niż 100 st.C. Paląc suche
    drewno - na pewno więcej (pewnie kilkaset, może ze 300).
    Dlatego jeżeli się połączy coś, co spala się w temperaturze np. 300 st. z
    czymś, co spala się w temp 100 st., to otrzyma się mieszankę, która spala
    się w temp. powiedzmy 200 st. (oczywiście prawdziwy wynik zależy od wielu
    czynnikow).
    W rezultacie mamy obniżoną temperaturę spalania i w konsekwencji mniej
    ciepła.
    To tak na rozum.

    A co do informacji zawartych na stronie:
    http://www.kostrzewa.com.pl/cieplo-spalania-i-wartos
    c-opalowa-drewna-a-wilgotnosc.html
    to nic nie jest tam wyjaśnione.

    Jest tylko napisane, że:
    "Jeżeli wysuszymy drewno do 20% wilgotności (...), to z tabeli odczytujemy,
    że wartość opałowa wynosi 10,49 GJ/m3,"
    jest jakaś tajemnicza tabela, która zawiera jakieś dane o wartości opałowej
    wilgotnego drewna. Ale jakie dokładnie i skąd się w tej tabeli wzięły - nie
    wiadomo. Pozostałe informacje to tylko jakieś wyliczenia matematyczne, choć
    dla dociekliwych niepewne, bo nie wiadomo na jakiej podstawie dokonane. Może
    marketing?

    Mariusz