    From: "Marex" <m...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Palenie sosną w kominku
    Date: Sat, 10 Dec 2011 23:26:27 +0000 (UTC)

    wolim <n...@t...pl> napisał(a):

> [...]
    Najadłeś sie czegoś przefermentowanego...? No, nie kazde drewno jest tak
    samo kaloryczne~~ nie każde...Paliłeś Ty kiedyś w ogóle rozmaitym drewnem w
    piecu, albo i Lepiej - w kominku?? Czy wg twojej teorii taka sobie sośnina
    daje tyle samo kalorii co np.brzoza, albo i dąb, buk czy dopiero akacja??
    To po kiego te wszystkie tabele energetyczności(kalorycznosci) gatunków
    drewna?

    A co do palenia sosną - to wiadomym jest ,że sosna żywiczna smoli w
    trakcie palenia wszystko; szybę, wklad i komin.Jednorazowe przepalenie
    sosną, jeszcze nie spowoduje tych oznak, ale już kilkutygodniowe spowoduje
    piękny szklisty czarny nagar , nawet w kanale i wylocie komina.I niech ktos
    spróbuje go usunąć..!!
    POzdrawia~M

    > Być może masz rację, ale weź do ręki wysuszony kawałek dębu i taki sam
    > kawałek topoli.
    >
    > A drzewo, póki co, sprzedaje się na metry, a nie na kilogramy.
    >
    > Pozdrawiam,
    > MW

    masy a nie
    objętości. Różnica w kaloryczności różnych gatunków drewna jest tak małą że
    praktycznie się jej nie uwzględnia. Amen"
    Napisał co widzimy: z Masy kazdego gatunku drewna otrzymujemy tyle
    samo kalorii? ..>> ergo spalania wszystko jedno jakiego (gatunkowo) drewna
    daje tyle Samo(...)Z dużego "grubsza" mógł tak sobie załozyć.Gdyby tak
    było,łatwo moglibysmy generalizować, że kazda masa róznego drewna daje tyle
    samo. Ale cóz, skoro miarą jest objętość i do takiej stosujemy nasze wywody.
    Więc niepotrzebne jest mędrkowanie o równości masy(wiadomo) , kiedy wywód
    pytającego szedł w kierunku pytania czy rózne gatunki dają tyle samo
    enerhii? Mam nadzieję, że jakoś to o tej porze wyartykułowałem...
    W nocnym stanie skupienia - Pozdrawia~M