    From: "Jackare" <1...@t...com.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Palnik do spawania/cięcia i tym razem ja pytam na końcu...
    Date: Wed, 21 Mar 2012 22:37:51 +0100

    Użytkownik <news> napisał w wiadomości
    news:4f6a2c67$2$1271$65785112@news.neostrada.pl...

    > Czy podobne problemy występują przy napełnianiu butli CO2lub Argonu?
    Jeżeli masz swoje butle i koniecznie chcesz nabić gaz do nich a nie oddawać
    je na wymianę to będziesz mieć problem z długim czasem oczekiwania jeżeli
    będziesz chciał rzecz załatwić przez wypożyczalnię butli albo problem z
    odstraszającą ceną i długim czasem realizacji jeżeli będziesz chciał rzecz
    załatwić u producenta gazów czyli w rzeczywistym punkcie napełniania.
    Normalnie, dziesięciolitrowe butle CO2 lub Ar to w wypożyczalni koszt 30-40
    zł opłaty za gaz, plus kaucja za te butle. Nie wiem jaka bo takie butle
    miałem własne i puściłem je w obieg. Jedną miałem nówkę z castoramy kupioną
    za około 450 zł - to była głupota, przy drugiej byłem już mądrzejszy i
    kupiłem z likwidowanej piwiarni za 50 zł

    Mam teraz np spory kłopot i nie wiem jak go rozwiązać: mam butle tlenowe 5
    litrowe. Kiedyś likwidowano przychodnię i można było sobie całkowicie za
    darmo zabrać całe jej wyposażenie pod warunkiem że weźmie się wszystko i się
    to wywiezie. Wśród inwentarza znalazło się 10 czy 11 butli tlenowych, takich
    jakie widzi się w karetkach. Były pełne, zapieczętowane. Idealne do twardego
    lutowania - łatwe do transportu i noszenia w pracy w terenie u klienta, w
    mieszkaniu itd. Niestety już wszystkie są puste i nie mam żadnego wtyku
    gdzie można byłoby je posłać do napełnienia. Wypożyczalnie gazów
    technicznych (butli) nie prowadzą obrotu takimi butlami i przez nich tego
    nie załatwię.
    Kiedyś chodziły słuchy że przez stacje ratownictwa górniczego, ale jedyny
    znajomy jaki tam pracował już nie pracuje i nie wiem co gdzie i jak. W
    pogotowiach też nie mam żadnych znajomości żeby dołączyć moje butle do
    jakiejś większej partii. Jak zapytałem w Messerze to oczywiście nie
    powiedzieli nie, ale przypierdzielili jakąś tak chorą cenę typu 250 zł/szt
    plus milion papierologii że mi się odechciało.

    Może ktoś z Was coś wie jak można napełnić takie butle nie zostając przy
    okazji bankrutem.

    > przykład jakiś czas temu wprowadzono ustawowy zakaz napełniania butli 11kg
    > LPG do kuchenek gazowych!
    tego nie wiem bo nie używam jedenastek, ale w moim lokalnym punkcie
    napełniania ostatnio normalnie napełniali jedenastkę z butli 33 kg.
    Może chodzi Ci o zakaz napełniania tych butli na stacjach LPG. To by się
    zgadzało, bo LPG jako paliwo do samochodów jest całkowicie inaczej
    opodatkowany (jest ponad trzykrotnie tańszy) niż LPG w butlach 11kg do
    kuchenek.
    Stąd też każdy punkt napełniania butli ma status składu celnego i pozostaje
    pod nadzorem urzędu celnego