    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Subject: Re: Panele FV
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Sender: Myjk <>
    <4...@g...com>
    <2...@m...org>
    <a...@g...com>
    Date: Mon, 1 Jul 2019 16:59:59 +0200

    Mon, 1 Jul 2019 07:48:52 -0700 (PDT), WS

    > Nie mam takich problemow, ale dobrych pare lat temu kuzyn zainstalowal
    > taki nieduzy wolnostojacy basenik na wsi, z tego co pamietam glownym
    > problemem bylo utrzymanie czystosci wody, czyli sporo chemii,

    Od 3 a może 4 lat rozstawiam basen stelażowy 17m3 i nie mam żadnych
    problemów z wodą. Na początku chlorowanie szokowe, filtracja, potem chlor w
    tabletkach żeby nic nie rosło podczas użytkowania, glonojad co 2 tygodnie,
    bieżąca filtracja (obecnie kulkami aqualoon) i woda kryształ. Oczywiście na
    początku tez błądziłem i miałem kłopoty z wodą, ale to głównie z typowego
    dla nowych użytkowników pośpiechu i zniecierpliwienia.

    > to juz wole ozonowanie na "normalnych" basenach.

    I łudzisz się że woda nie jest chlorowana? Może jeszcze dodasz, że tam nie
    sikają do basenu? :P Ozonowanie to tylko jeden ze wspomagaczy chlorowania,
    podobnie jak UV. Ja na swoim basenie mam przekonanie graniczące z
    pewnością, że nikt do niego przynajmniej nie sika (jednocześnie wiem też,
    że na publicznym basenie nie jest to jakiś duży problem). Jestem w stanie
    tego zwyczajnie dopilnować...

    > W lecie (wakacje) grzanie wody bylo bu bez sensu,
    > bo i bez tego byla to wg mnie "ciepla zupa" ;)

    Kwestia ilości wody. Mały basen, będzie zupa szybko. Duży basen się jednak
    trochę musi pokisić. Pomijam takie absurdalne dni jak ostatnio na +38sC,
    wtedy temperatura rośnie dosyć szybko. Z drugiej storny dwie noce ostatnio
    było 10 sC to woda zjechała do temp. 22sC. :P

    --
    Pozdor
    Myjk