    From: Kudlaty <p...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Pękł marmur
    Date: Sun, 21 Feb 2010 10:54:51 -0800 (PST)

    On 21 Lut, 13:42, "Jarek M." <w...@w...pl> wrote:
    > Witam
    > Kominek z półką  (nad wkładem) wykonaną z marmuru.
    > Wczoraj podczas palenia w kominku usłyszałem huk jakby chałupa się waliła.
    > A to "tylko" półka pękła, ciekawe dlaczego, kominek nie był mocno rozgrzany,
    > ot... normalne palenie.
    > W swej krótkiej karierze był klika razy rozgrzany niemalże do czerwoności i nic
    > się nie wydarzyło.
    > Jak myślicie , próbować to kleić , czy wymienić ?
    > Jeżeli kleić to czym ?
    > Pęknięcie dokładnie na środku , jak kominek był ciepły szczelina miała ok 1 mm,
> [...]

    Zle przyciety marmur. Kazdy kamien ma strukture wewnatrz /w poprzek i
    wzdluz inna wytrzymalosc/. Jesli kamieniarz przycial z odpadow to
    zapewne "wlokna" sa w zla strone. Rozgrzewajac sie strzelil.
    Zanim zamowisz nowa polke z kamienia zrob fakultet z kamieniarstwa bo
    cie znowu oszukaja.
    Osobiscie tez chcialem z kamienia ztobic portal do kominka ale jak
    koles zaczal pokazywac jak to ucial /nadmianiem ze na stole mu juz
    pekalo/ to z goscia podziekowalem. niech robi dalej groby a nie
    wyposazanie wnetrz.