    From: JanuszK <J...@m...o2.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Peknieta wylewka.
    Date: Mon, 13 Apr 2009 10:50:51 +0200

    Maniek4 wrote:
    > Użytkownik "JanuszK" <J...@m...o2.pl> napisał w wiadomości

    > http://alupex.pl/ogrzewanie_podlogowe.php
    No to ci zacytuję z tego linka:
    Mocowanie przewodów

    Mocowanie rur ogrzewania podłogowego wykonuje się za pomocą uchwytów
    wciskanych bezpośrednio w warstwę izolacji (styropian). Ilość i rozstaw
    uchwytów dobrać tak, by zapewnione było sztywne mocowanie rur do podłoża.

    I gdzie tu piszą o mocowaniu do siatki?

    > http://instrukcja.pl/i/uponor_systemy_ogrzewania_pod
    logowego_i_sciennego_poradnik_instalatora

    > http://www.e-instalacje.pl/pdf/instrukcje_montazu/20
    .pdf
    No faktycznie tak rysują ale wg błędnie i to nie tylko wg mnie ale
    czytałem opracowania na ten temat, poza tym siatka jest podniesiona i
    rury także, ten system jest w zasadzie nie do zrealizowania na budowie,
    bo jak popodpierasz tak siatkę aby była te 2cm na styropianem to po tym
    nie da się chodzić, z koleji podrywnie siatki powoduje że ona i rurki są
    na nieokreślonej wysokości w wylewce.

    > Wiecej mi sie nie chce. Sporo tego w sieci.

    > Mysle ze to samo dotyczy betonu. Beton nie przyklei sie do plastikowej rury
    > ktora przylega tak samo do niego jak i do zbrojenia.
    Bo to nie chodzi o beton tylko siatkę, rura się nie przyklei do betonu
    ale będzie w tej przestrzeni pracować a będąc przykręcona do sitki to
    tam ma punkt oporu na którym będzie pracować zupełnie niepotrzebnie.
    Pewnie że to się nie przetrze za 5 czy 10 lat ale w skrajnych wypadkach
    może się po tych 10 latach coś zdarzyć.

    > Widzisz cala rzecz w tym, ze te pekniecia wystepuja rowniez u tych co mieli
    > zbrojenia przeciwskurczowe.
    Ale ja też miałem dodatkowo włókna, samo zbrojenie betonu nie wystarczy,
    on musi być pielęgnowany, ja już po 4 godzinach polewałem go obficie
    wodą i tak przez tydzień, a robiłem wylewki we wrześniu i już nie było
    tak ciepło, dlatego tydzień wystarczył.

    Ja mam wszystko niby jak powinno byc. Zbrojenie
    > posadzek daje sie glownie w posadzkach wysokoobciazanych.
    Ale siatka to słąbe zbrojenie, prawdziwa siatka do wylewek
    wysokoobciążonych wyglada inaczej :) to co się normalnie kupuje do
    wylewek to namiastka siatki ;)

    Teoretycznie w
    > domu nie jest wymagane i wielu tego w ogole nie robi. Wszystkie instrukcje
    > jakie widzialem wyraznie to rozdzielaja traktujac zbrojenie jako opcje wcale
    > niekonieczna.
    > Oczywiscie mozna sie pokusic o zbrojenie jak piszesz, byc moze ma to sens,
    > ale ja stosowalem sie do tego co pisza producenci.
    Twoja wylewka, ztrobisz jak uważasz :)

    --
    -----
    Pozdr