eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniePiec CO na ekogroszek w megarozbudowanym układzie › Re: Piec CO - hurtem dzięki, jeszcze kilka pytań w związku z powyższym
    From: robercik-us <r...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Piec CO - hurtem dzięki, jeszcze kilka pytań w związku z powyższym
    Date: Tue, 08 Jun 2010 16:30:24 +0200

    hipek pisze:

    > Zauważyłem też że schematów płaszczy wodnych jest dużo, ale jakoś tak
    > raczej do współpracy kominka z piecami elektrycznymi, gazowymi a nie
    > węglowymi (pewnie kwestia wygody i dynamiki regulacji). Otwarty obieg -
    > naczynie przelewowe w salonie - też mnie nie rajcuje. Więc pewnie dam
    > sobie luz...

    Bo we współpracy z kotłem na węgiel nie ma to ekonomicznego sensu, ale
    jak ktoś się uprze, to pewnie da się zrobić :-).

    > I pytania do wszystkich:
    > - czy kominek postawiony za parę tysięcy i obudowany tak, żeby nie
    > parzył, oddaje ciepło cały (jak piec kaflowy) czy tylko szybą (no bo
    > karton gipsem chyba nie?) Będzie dawał radę rzeczywiście dogrzewać
    > salon? Bo na widoku (tylko widoku) ognia to mi nie zależy...

    Są dostępne wkłady piecowe, które obudowuje się szamotem i kaflami.
    Takie coś jak dla mnie ma sens, oprócz estetyki :-). Jak napalisz, to
    przez kilkanaście godzin masz miłe ciepełko, a i sam klimat też ma swoje
    znaczenie :-)...

    > - widziałem taki schemat: obieg otwarty piec - bufor ciepła a za buforem
    > obwód zamknięty: bufor, zawór (czterodrogowy?) na grzejniki CWU i
    > podłogówkę z mieszaczem. Czy podłączenie solarów do tego będzie takie
    > hop-siup?

    Kwestia wpięcia w odpowiednie miejsce instalacji - zresztą, jak
    przejrzysz sobie archiwum grupy, to znajdziesz dziesiątki wątków i
    setki, jak nie tysiące postów na ten temat. To jest wałkowane co jakiś
    czas :-)

    Czy jednak trzeba ich "obecność kiedyś" przewidzieć już dziś?

    Może jedynie w sensie miejsca w pomieszczeniu, gdzie chcesz sobie to
    zafundować. Zastanów się też nad buforem. Ja też chciałem bufor, ale
    doszedłem do wniosku - też pod wpływem m. in. głosów na tej grupie, że w
    przypadku zastosowania kotła z pełną automatyką bufor nie ma sensu.
    Bufor jest dobry w sytuacjach, gdzie masz tylko okresowo dostęp do
    źródeł ciepła - solary, generatory wiatrowe, właśnie kominek z płaszczem
    wodnym, w którym 'rekreacyjnie' palisz tylko popołudniami i możesz
    zagrzać cały bufor, a ten wystarczy na podtrzymanie ciepła na następnych
    kilka godzin po wygaszeniu kominka.
    Jednak to jest - moim zdaniem - komplikowanie sprawy.

    > Mam dach dwuspadowy wschód i zachód i chyba fajnie byłoby kiedyś grzać
    > wodę solarem a wyłączać na jakiś czas piec. Mam nadzieję, że piec
    > wytrzyma z 15 lat, więc instalacja by mnie interesowała na tym który
    > teraz kupię a nie przeróbka instalacji + koszt nowego pieca...

    Gdybyś zdecydował się na solary, to pieca/kotła :-) nie musisz wcale
    zmieniać. To nie ma nic do rzeczy.

    > - czy robercik-us ma podłogówkę w salonie? i czym przykrytą (nie
    > chciałbym płytek, może parkiet przemysłowy) Bo interesuje mnie cena
    > takiego całego naboju na ogrzanie 120-140m2 - po zarzuceniu pomyslu
    > płaszcza wodnego i nawet ew. ogrzewania podłogowego salonu. Trochę mnie
    > ciągnie do podłogówki - ale wodnej - tam gdzie płytki, tylko nie wiem
    > jak bardzo zwiększy ona koszt instalacji.

    Jaki budżet sobie na tę część budowy założyłeś? :-)

    Ja mam dopiero stan surowy otwarty, teraz robią elektrycy, w
    międzyczasie wstawiam okna, potem tynkarze i drzwi zewn.
    Hydraulika zamówiłem na drugą połowę lipca.

    Na zrobienie instalacji wodnej - zimna i ciepła woda, kanalizacji, c. o.
    - chyba z dziesięć grzejników i chyba z sześćdziesiąt m2 podłogówki,
    kocioł na ekogroszek z podajnikiem, zasobnik na ciepłą wodę
    przewidziałem coś ok 27 tyś i... Widzę, że się zmieszczę - materiały -
    wszystko wraz z izolacjami pod wylewkami, wszystkie akcesoria, zawory,
    rozdzielacze, zasobnik, wymiennik, naczynia wzbiorcze i takie tam...
    kocioł na ekogroszek z zasobnikiem i robocizna.

    Dom ma powierzchnię użytkową 138.5 m2, ale po podłodze jakieś 170...
    W salonie chcę dać właśnie płytki podłogowe, ale z tego co wiem, można i
    deski, ale wtedy trzeba lepiej zaizolować od dołu, bo deska jednak
    cokolwiek izoluje i większa część ciepła z podłogówki może uciekać w dół
    - u Ciebie do piwnicy :-).

    pozdr.
    robercik-us