  • Data: 2010-06-07 20:55:06
    Temat: Re: Piec CO na ekogroszek w megarozbudowanym układzie
    Od: barcys <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    hipek pisze:
    > Witam
    >
    > Czy ktoś wie i powie - jest szansa na zbudowanie CO w takiej konfiguracji:
    > - piec na ekogroszek
    > - CWU
    > - grzejniki na dole i na poddaszu
    > - ? podłogówka w łazience na poddaszu i łazience, wiatrołapie, hollu,
    > kuchni, (?salonie) na parterze
    > - płaszcz wodny na kominku
    > - solar do CWU
    >
    > Pierwotnie miało być po prostu CO na piec+CWU+grzejniki, ale architekt
    > twierdzi, że nawet jak kominka nie stawiamy od razu, to nie powód żeby
> [...]

    Mam podobny układ (nie ma solarów) i działa. Cały pic polega na tym że
    całością steruje piec na ekogroszek, kominek jest wpięty w powrót
    sterowany elektrozaworem z czujnikiem temperatury w kominku. Może nie
    jest to jakieś super rozwiązanie ale się sprawdza. Piec na groszek
    działa trochę jak bufor jak brakuje mocy kominkowi to dogrzewa.
    W ostatnią zimę poszło 1000 kg węgla i ok. 10 mp drewna z tym że drewno
    iglaste ze starej spróchniałej chaty.