eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniePiec gazwoy w instalacji otwartej - dlaczego to problemRe: Piec gazwoy w instalacji otwartej - dlaczego to problem
  • Data: 2021-12-19 19:06:27
    Temat: Re: Piec gazwoy w instalacji otwartej - dlaczego to problem
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    heby napisał:

    > Co to znaczy "przystosowanego"? Jaka jego cecha uniemożliwia pracę w
    > instalacji otwartej, z odpowiednim ciśnieniem?

    Takiego bez czujnika ciśnienia wyłączającego piec.

    > Mój działa, jeśli ciśnienie jest odrobinę wyższe niż atmosferyczne, ale
    > może mam magiczny. 1 bar to chyba coś koło 10m słupa wody, czyli wiele
    > domków ze strychem się łapie.

    Poprzedni działał zawsze, teoretycznie nawet bez wody (co by oczywiście
    fajne nie było). Ale w przypadku zamontowania w piwnicy, takiego ryzyka
    raczej nie ma. Co innego, gdy piec montowany jest na strychu, w najwyższym
    punkcie instalacji. Wtedy czujnik ma sens, bo nawet niewielki wyciek wody
    powoduje osuszenie kotła.

    Co ciekawe, mój porzedni piec, ten bez czujnika, też miał w instrukcji
    opisany taki sposób montażu. Dawno to było, wtedy wszyscy hydraulicy
    w głowę się pukali -- kocioł CO na strychu, ale żeś pan wymyślił!

    > W przypadku opisywanym, spokojnie jest 10m (instalacja w piwnicy),
    > a mimo to instalator wymusza zamknięcie.

    Właściwe słowo: wymusza. Większość instalatorów to nieuki i aroganci.
    Ten dyżurny usenetowy wcale nie jest karykaturą, realni nie są ani
    trochę lepsi.

    --
    Jarek