-
Data: 2009-11-18 18:34:49
Temat: Re: Pierwsze uruchomianie kotła CO
Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Użytkownik "Maniek4" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
news:he1b5l$gna$1@news.interia.pl...
>> A skad sprzedawca wezmie drugi egzemplarz karty gwarancyjnej producenta ?
>
> Od producenta/importera rzecz jasna. Takie rzeczy to zaden problem,
> wystarczy chciec.
To może ja tu coś powiem, ponieważ mam bezpośrednią styczność z takimi
sytuacjami.
Dostarczenie drugiej, trzeciej czy dziesiątej karty gwarancyjnej to jest
najmniejszy problem
Załątwia się to od ręki. W wielu przypadkach wystarczy nawet kserokopia
takiej karty gwarancyjnej, bo tak naprawdę liczą się wpisy na tej karcie.
Wpis sprzedaży oraz wpis serwisanta, który dokonuje tzw. rozruchu zerowego.
>>W interesie producenta bylo zachecic gwarancja kupujacego do zakupu jego
>>produktu. Teraz w jego interesie jest by >nabywca nie obciazyl go kosztem
>>naprawy gwarancynej.
>
> I zniecheca potencjalne firmy fo wspolpracy i sprzedazy ich produktow. To
> bardzo krotkowzroczne widzenie. Niezadowolenie klientow skupia sie na
> sprzedawcy a ten przez taka laskawosc znajdzie sobie inny towar do
> sprzedazy. Tego na rynku jest jak u glupiego beretow. Wizerunek firmy jest
> w jej interesie a nie kombinowaniu na gwarancjach.
Tu się w pełni zgadzam i dodam jeszcze.
Wręczenie karty gwarancyjnej czy też jej kopii jest w interesie sprzedawcy,
ponieważ gwarancja producenta niejako wyręcza sprzedawcę z odpowiedzialności
za sprzedany wyrób. Każdy zakupiony towar poza "świadczeniem gwarancyjnym"
gwaranta w przypadku konsumentów podlega świadczeniu z tytułu "niezgodności
towaru z umową", do którego jest zobowiązany ustawowo sprzedawca. Mówiąc
najkrócej, jeżeli klient nie dostanie karty gwarancyjnej to każdą usterkę
kotła przez najbliższe 2 lata będzie musiał usunąć sprzedawca na swój koszt.
Klient, który dostanie kartę gwarancyjną zazwyczaj będzie ściągał w razie
awarii serwis gwarancyjny lub serwis producenta, dlatego też świadczenie
gwarancyjne odciąża sprzedawcę od takich roszczeń.
Jednak trzeba pamiętać, ze nie zwalnia sprzedawcy z odpowiedzialności z
tytułu "niezgodności towaru z umową", bo to reguluje ustawa i konsument ma
zawsze prawo skorzystać z takiego roszczenia reklamacyjnego.
Aby skorzystać z takiego trybu reklamacyjnego należy posiadać dowód zakupu
danego urządzenia: fakturę lub paragon.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Pómpy ciepła darmo rozdajoo
- Rura kanalizacja konceptu Franke = problem
- ...a po nocy, przychodzi dzień...
- pierdolec na punkcie psa
- Przeróbka na zgrzewarkę "równoległą"
- Jak dobrze zrobić dach drewutni?
- Inteligentne oświetlenie schodów
- Uszczelnienie dachu - płyta żelbet
- Re: Uszczelnienie dachu - płyta żelbet
- szukam speca od mini-remontow (w w-wie)
- Sezon grzewczy kurła
- ogłoszenie widziałem na słupie WN
- miałem zły sen
- Wilgotnosciomierz?
- co się rzuca w oczy w PL
Najnowsze wątki
- 2024-11-29 Pómpy ciepła darmo rozdajoo
- 2024-11-24 Rura kanalizacja konceptu Franke = problem
- 2024-11-15 ...a po nocy, przychodzi dzień...
- 2024-11-09 pierdolec na punkcie psa
- 2024-10-18 Przeróbka na zgrzewarkę "równoległą"
- 2024-10-16 Jak dobrze zrobić dach drewutni?
- 2024-09-23 Inteligentne oświetlenie schodów
- 2024-09-22 Uszczelnienie dachu - płyta żelbet
- 2024-09-22 Re: Uszczelnienie dachu - płyta żelbet
- 2024-09-18 szukam speca od mini-remontow (w w-wie)
- 2024-09-13 Sezon grzewczy kurła
- 2024-09-11 ogłoszenie widziałem na słupie WN
- 2024-09-10 miałem zły sen
- 2024-09-09 Wilgotnosciomierz?
- 2024-09-08 co się rzuca w oczy w PL