  • Data: 2009-11-18 18:34:49
    Temat: Re: Pierwsze uruchomianie kotła CO
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:he1b5l$gna$1@news.interia.pl...

    > Od producenta/importera rzecz jasna. Takie rzeczy to zaden problem,
    > wystarczy chciec.

    To może ja tu coś powiem, ponieważ mam bezpośrednią styczność z takimi
    sytuacjami.
    Dostarczenie drugiej, trzeciej czy dziesiątej karty gwarancyjnej to jest
    najmniejszy problem
    Załątwia się to od ręki. W wielu przypadkach wystarczy nawet kserokopia
    takiej karty gwarancyjnej, bo tak naprawdę liczą się wpisy na tej karcie.
    Wpis sprzedaży oraz wpis serwisanta, który dokonuje tzw. rozruchu zerowego.

    > I zniecheca potencjalne firmy fo wspolpracy i sprzedazy ich produktow. To
    > bardzo krotkowzroczne widzenie. Niezadowolenie klientow skupia sie na
    > sprzedawcy a ten przez taka laskawosc znajdzie sobie inny towar do
    > sprzedazy. Tego na rynku jest jak u glupiego beretow. Wizerunek firmy jest
    > w jej interesie a nie kombinowaniu na gwarancjach.

    Tu się w pełni zgadzam i dodam jeszcze.
    Wręczenie karty gwarancyjnej czy też jej kopii jest w interesie sprzedawcy,
    ponieważ gwarancja producenta niejako wyręcza sprzedawcę z odpowiedzialności
    za sprzedany wyrób. Każdy zakupiony towar poza "świadczeniem gwarancyjnym"
    gwaranta w przypadku konsumentów podlega świadczeniu z tytułu "niezgodności
    towaru z umową", do którego jest zobowiązany ustawowo sprzedawca. Mówiąc
    najkrócej, jeżeli klient nie dostanie karty gwarancyjnej to każdą usterkę
    kotła przez najbliższe 2 lata będzie musiał usunąć sprzedawca na swój koszt.
    Klient, który dostanie kartę gwarancyjną zazwyczaj będzie ściągał w razie
    awarii serwis gwarancyjny lub serwis producenta, dlatego też świadczenie
    gwarancyjne odciąża sprzedawcę od takich roszczeń.
    Jednak trzeba pamiętać, ze nie zwalnia sprzedawcy z odpowiedzialności z
    tytułu "niezgodności towaru z umową", bo to reguluje ustawa i konsument ma
    zawsze prawo skorzystać z takiego roszczenia reklamacyjnego.
    Aby skorzystać z takiego trybu reklamacyjnego należy posiadać dowód zakupu
    danego urządzenia: fakturę lub paragon.