-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>
Newsgroups: pl.misc.budowanie
Subject: Re: Pierwsze uruchomianie kotła CO
Date: Wed, 18 Nov 2009 19:34:49 +0100
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 43
Message-ID: <he1eor$2uq$1@inews.gazeta.pl>
References: <hdtko6$qfb$1@inews.gazeta.pl> <hdtpv0$nod$1@news.interia.pl>
<hduipv$1e7p$1@news2.ipartners.pl> <hduhmu$93c$1@news.interia.pl>
<he19h2$2kmb$1@news2.ipartners.pl> <he1b5l$gna$1@news.interia.pl>
NNTP-Posting-Host: chello084010001014.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1258569307 3034 84.10.1.14 (18 Nov 2009 18:35:07 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 18 Nov 2009 18:35:07 +0000 (UTC)
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5579
X-Priority: 3
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5843
X-User: jacek_plumpi
X-MSMail-Priority: Normal
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.budowanie:378469
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Maniek4" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
news:he1b5l$gna$1@news.interia.pl...
>> A skad sprzedawca wezmie drugi egzemplarz karty gwarancyjnej producenta ?
>
> Od producenta/importera rzecz jasna. Takie rzeczy to zaden problem,
> wystarczy chciec.
To może ja tu coś powiem, ponieważ mam bezpośrednią styczność z takimi
sytuacjami.
Dostarczenie drugiej, trzeciej czy dziesiątej karty gwarancyjnej to jest
najmniejszy problem
Załątwia się to od ręki. W wielu przypadkach wystarczy nawet kserokopia
takiej karty gwarancyjnej, bo tak naprawdę liczą się wpisy na tej karcie.
Wpis sprzedaży oraz wpis serwisanta, który dokonuje tzw. rozruchu zerowego.
>>W interesie producenta bylo zachecic gwarancja kupujacego do zakupu jego
>>produktu. Teraz w jego interesie jest by >nabywca nie obciazyl go kosztem
>>naprawy gwarancynej.
>
> I zniecheca potencjalne firmy fo wspolpracy i sprzedazy ich produktow. To
> bardzo krotkowzroczne widzenie. Niezadowolenie klientow skupia sie na
> sprzedawcy a ten przez taka laskawosc znajdzie sobie inny towar do
> sprzedazy. Tego na rynku jest jak u glupiego beretow. Wizerunek firmy jest
> w jej interesie a nie kombinowaniu na gwarancjach.
Tu się w pełni zgadzam i dodam jeszcze.
Wręczenie karty gwarancyjnej czy też jej kopii jest w interesie sprzedawcy,
ponieważ gwarancja producenta niejako wyręcza sprzedawcę z odpowiedzialności
za sprzedany wyrób. Każdy zakupiony towar poza "świadczeniem gwarancyjnym"
gwaranta w przypadku konsumentów podlega świadczeniu z tytułu "niezgodności
towaru z umową", do którego jest zobowiązany ustawowo sprzedawca. Mówiąc
najkrócej, jeżeli klient nie dostanie karty gwarancyjnej to każdą usterkę
kotła przez najbliższe 2 lata będzie musiał usunąć sprzedawca na swój koszt.
Klient, który dostanie kartę gwarancyjną zazwyczaj będzie ściągał w razie
awarii serwis gwarancyjny lub serwis producenta, dlatego też świadczenie
gwarancyjne odciąża sprzedawcę od takich roszczeń.
Jednak trzeba pamiętać, ze nie zwalnia sprzedawcy z odpowiedzialności z
tytułu "niezgodności towaru z umową", bo to reguluje ustawa i konsument ma
zawsze prawo skorzystać z takiego roszczenia reklamacyjnego.
Aby skorzystać z takiego trybu reklamacyjnego należy posiadać dowód zakupu
danego urządzenia: fakturę lub paragon.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Prunt drogi!
- SEMS Portal
- Ogrodzenie dla krów szkockich "Highland"
- Pompiarze...
- Puszka lub gniazdo trójfazowe na balkonie
- Zdalne załączanie grzałki bojlera elektrycznego
- Drabina rozsuwana
- zarowka wifi - z sensowna apka lub lepiej albo lokalnie lub przez web. I zeby harmonogram miala
- Zenek Kapelinder - ?
- Zawór grzybkowy - jaki producent
- qqqq
- Tauron przysyła aneks
- Wydajność klimy w obecnych temperaturach
- w Nowym Roku 2025r
- Blenda/ramka do kominka na zamówienie
Najnowsze wątki
- 2025-03-08 Cięcie wysokich tui
- 2025-03-04 Prunt drogi!
- 2025-02-20 SEMS Portal
- 2025-02-19 Ogrodzenie dla krów szkockich "Highland"
- 2025-02-17 Pompiarze...
- 2025-02-16 Puszka lub gniazdo trójfazowe na balkonie
- 2025-02-14 Zdalne załączanie grzałki bojlera elektrycznego
- 2025-02-12 Drabina rozsuwana
- 2025-02-10 zarowka wifi - z sensowna apka lub lepiej albo lokalnie lub przez web. I zeby harmonogram miala
- 2025-01-23 Zenek Kapelinder - ?
- 2025-01-23 Zawór grzybkowy - jaki producent
- 2025-01-19 qqqq
- 2025-01-19 Tauron przysyła aneks
- 2025-01-13 Wydajność klimy w obecnych temperaturach
- 2025-01-04 w Nowym Roku 2025r