eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniePierwsze uruchomianie kotła CORe: Pierwsze uruchomianie kotła CO
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Pierwsze uruchomianie kotła CO
    Date: Wed, 18 Nov 2009 19:34:49 +0100
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 43
    Message-ID: <he1eor$2uq$1@inews.gazeta.pl>
    References: <hdtko6$qfb$1@inews.gazeta.pl> <hdtpv0$nod$1@news.interia.pl>
    <hduipv$1e7p$1@news2.ipartners.pl> <hduhmu$93c$1@news.interia.pl>
    <he19h2$2kmb$1@news2.ipartners.pl> <he1b5l$gna$1@news.interia.pl>
    NNTP-Posting-Host: chello084010001014.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1258569307 3034 84.10.1.14 (18 Nov 2009 18:35:07 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 18 Nov 2009 18:35:07 +0000 (UTC)
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5579
    X-Priority: 3
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5843
    X-User: jacek_plumpi
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.budowanie:378469
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Maniek4" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:he1b5l$gna$1@news.interia.pl...

    >> A skad sprzedawca wezmie drugi egzemplarz karty gwarancyjnej producenta ?
    >
    > Od producenta/importera rzecz jasna. Takie rzeczy to zaden problem,
    > wystarczy chciec.

    To może ja tu coś powiem, ponieważ mam bezpośrednią styczność z takimi
    sytuacjami.
    Dostarczenie drugiej, trzeciej czy dziesiątej karty gwarancyjnej to jest
    najmniejszy problem
    Załątwia się to od ręki. W wielu przypadkach wystarczy nawet kserokopia
    takiej karty gwarancyjnej, bo tak naprawdę liczą się wpisy na tej karcie.
    Wpis sprzedaży oraz wpis serwisanta, który dokonuje tzw. rozruchu zerowego.

    >>W interesie producenta bylo zachecic gwarancja kupujacego do zakupu jego
    >>produktu. Teraz w jego interesie jest by >nabywca nie obciazyl go kosztem
    >>naprawy gwarancynej.
    >
    > I zniecheca potencjalne firmy fo wspolpracy i sprzedazy ich produktow. To
    > bardzo krotkowzroczne widzenie. Niezadowolenie klientow skupia sie na
    > sprzedawcy a ten przez taka laskawosc znajdzie sobie inny towar do
    > sprzedazy. Tego na rynku jest jak u glupiego beretow. Wizerunek firmy jest
    > w jej interesie a nie kombinowaniu na gwarancjach.

    Tu się w pełni zgadzam i dodam jeszcze.
    Wręczenie karty gwarancyjnej czy też jej kopii jest w interesie sprzedawcy,
    ponieważ gwarancja producenta niejako wyręcza sprzedawcę z odpowiedzialności
    za sprzedany wyrób. Każdy zakupiony towar poza "świadczeniem gwarancyjnym"
    gwaranta w przypadku konsumentów podlega świadczeniu z tytułu "niezgodności
    towaru z umową", do którego jest zobowiązany ustawowo sprzedawca. Mówiąc
    najkrócej, jeżeli klient nie dostanie karty gwarancyjnej to każdą usterkę
    kotła przez najbliższe 2 lata będzie musiał usunąć sprzedawca na swój koszt.
    Klient, który dostanie kartę gwarancyjną zazwyczaj będzie ściągał w razie
    awarii serwis gwarancyjny lub serwis producenta, dlatego też świadczenie
    gwarancyjne odciąża sprzedawcę od takich roszczeń.
    Jednak trzeba pamiętać, ze nie zwalnia sprzedawcy z odpowiedzialności z
    tytułu "niezgodności towaru z umową", bo to reguluje ustawa i konsument ma
    zawsze prawo skorzystać z takiego roszczenia reklamacyjnego.
    Aby skorzystać z takiego trybu reklamacyjnego należy posiadać dowód zakupu
    danego urządzenia: fakturę lub paragon.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1