  • Data: 2021-12-09 01:45:03
    Temat: Re: Pionowe Siłownie Wiatrowe - fake 100-lecia
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 09.12.2021 o 01:17, a a pisze:

> [...]
    tego wymagana jest duża średnica wirnika, a pionowe mają średnice zabawki dla dziecka

    wykonała szereg tego turbin w Kaliforni. Były to konstrukcje o wysokości 17 i 19m,
    uzyskujące moce rzędu:

    > podałem wzory dla inżynierow, dla obliczenia mocy wiatrakow

    No, z wykopalisk 20 lat temu. Fizyka się nie zmieniła ale zmieniło się
    jej wykorzystanie :] No wiem, nie ogarniasz jak zwykle.

    > wynajmij kogoś kumatego i niech ci obliczy, jeżeli sam nie potrafisz.

    Doskonale potrafię, jak wspomniałem...bredziszszsz :)

    > Żaden wiatrak pionowy nie generuje żadnej mocy bo konstrukcja pionowa jest wadliwa
    z założenia, bo każde niewywazenie oznacza bicie osiowe i łożyska do wymiany

    Srany. Mój wiatrak VAWT ma to w dupie i działa :)

    > A bicie osiowe wzrasta z kwadratem srednicy i V**2 prędkości wiatru

    Dupa to ty jesteś do kwadratu :D

    > Dlatego upadły wszystki faki na świecie., bo nie da się zabudowac wirnika o dużej
    średnicy na pionowym wale, na dużej wysokości

    Nachuj komu duża średnica, łosiu? Uwożyj teraz: MOC wiatraka nie ma NIC
    wspólnego z jego średnicą :D I większa średnica, tym mniejsze obroty.
    Teraz sobie to skoreluj z siłą elektromagnetyczną generatora :D

    > Koniec kropka
    > U kogo z logiką na opak, niech łyka czopki

    Nono, ić się docz nieuku :D

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>