    From: "marko1a" <m...@l...de>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    <4c6ce6da$0$27037$65785112@news.neostrada.pl>
    <a...@k...swps.edu.pl>
    <4c6d19f1$0$22807$65785112@news.neostrada.pl>
    <m...@k...swps.edu.pl>
    Subject: Re: Piorun przywalił w dom.
    Date: Fri, 20 Aug 2010 11:15:10 +0200

    Użytkownik "Sebastian Sawicki" <f...@s...edu.pl> napisał w wiadomości
    news:mnm1k7-sgo.ln1@kerber0.swps.edu.pl...

    > W ktorym miejscu sie myle? Opisales swoja sytuacje wiec sie do niej
    > odnioslem. Generalnie kazda antene tego typu - w postaci dipola mozna
    > puscic przez balun. I co to wnosi do tego ze Tobie skakaly 10cm iskry a ja
    > zasugerowalem najprostrze rozwiazanie?

    Głupiś. cały czas piszę że przeskakiwały przy odpiętej wolnowiszącej
    antenie.
    Trudno pojąc?

    > Mozemy ciagnac dywagacje gdzie rezystorek ze 5zl sie sprawdzi a gdzie nie,
    > czy przy 23cm dalej go stosowac.
    >
    > Napisales post na grupe dyskusyjna w tonie bardziej pasujacym na bloga.
    > Wiec otrzymales odpowiedz mimo ze Twoj post nie zawieral formy oczekujacej
    > odpowiedz.

    Przeczytaj jeszcze raz a przekonasz się że jednak jest zawarte tam pewne
    pytanie ale ty czytać nie umiesz.

    > Dlatego byla ona w stosownej formie.

    Jaja sobie robisz?

    > Podpuscilem Cie, piszac w Twoim tonie :)
    Nie kolego! Od samego początku bez kompletnej znajomości osoby oraz tego co
    ta osoba umie co ta osoba posiada i ma zamiar wykonać odnosisz się z
    wyższością dorabiając swoje głupawe teoryjki. Tak zachowuje się prostak.

    > Mozemy sie tam przepychac w nieskonczonosc. Mnie to juz nudzi.

    No tak... Wdepnąłes na nieznany ci grunt to i uciekać pora.

    > A gdzie napisalem ze wsadze tam 0.25W?
    > Rezystor mam i koledzy maja 2W.

    Którzy? Znam setki krótkofalowców ale o rezystorze piszesz ty pierwszy. W
    żadnym ale to kompletnie żadnym periodyku, książce, w necie nie ma słowa o
    twoich wynalazkach z rezystorami. Wszyscy piszą o zwieraniu cewkami obwodó
    wejściowych , lampach wyłądowczych i transilach. Ty o rezystorze.

    > Na stale go mam w home made qrp.
    A ja mam w jednych urządzeniach cewkę obwodu wejściowego która stanowi
    zwarcie do masy a w innych lampę wyładowczą. W fabrycznych transceiverach
    często na wyjściu jest albo transil albo lampa wyładowcza.Tak się robi
    profesionalnie i zastanawiam się czy masz pojęcie dlaczego nie stosuje się
    lamp wyładowczych oraz cewek zwierających lub rezystorów jednoczesnie...

    > Ale tak sie zastanawiam, skoro ten rezystor jest taki zly, no bo jak
    > piszesz, pojawia sie tam te pare kV podczas nadawania, przez co sie on
    > moze spalic, to co sie dzieje na tych transilach ktore sa tylko na 300V..
    > to chyba niezbyt dobre jak nagle tor nadawczy zwierany jest do masy, wrecz
    > brzmi to przerazajaco :)

    Proste! W moch antenach współczynnik niedopasowania jaki może być osiągnięty
    nie spowoduje w normalnych warunkach nigdy że napięcie przekroczy te 300V a
    po drugie jest jeszcze iskrownik. To jest fabryczne urządzenie niemieckie
    robione niemal ręcznie dosłownie na sztuki mam to z demobilu.

    > W tym ze moje aironety 1300 wisza juz n-ty rok i sie nie zepsoly a burzy
    > juz troche bylo. Ale pewnie mam szczescie i sie nie znam.

    Jesteś wyjątkowym gościem bo w necie aż się roi od próśb i porad osób którym
    pada wszelkiem maści sprzęt teleinformatyczny po burzach.

    > Tylko ze widzisz, gdybys zachowal poziom i staral sie nie obrazac
    > innych to byc moze Twoje wywody byly by wiarygodne.
    > A tak to latwo dajesz sie zirytowac i podpuscic nie przyjmujac zadnych
    > innych rozwiazan do wiadomosi. Ja przedstawilem Ci inny punkt widzenia,
    > inne rozwiazania. Ty na sile starasz sie przekonac ze na pewno rozmowca
    > jest debilem zapominajac ze w internecie sa ludzie ktorzy moga posiadac
    > wiedze i ze nie koniecznie jest ona mniejsza od Twojej.

    Zapomniałeś że to ty z pogardą napisałes pierwszego posta wcale nie czytając
    o co chodzi i gdzie jest zapytanie.
    A o rezystorach to pierwsze słyszę i zapewniam cię że nikt tak nie robi.

    Marek