  • Data: 2009-02-23 12:17:35
    Temat: Re: Piwnica naturalna - ziemianka
    Od: "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pawel Kowalski pisze:

    > Lepianka (piwniczka) wybudowana z bloczków betonowych (pozostałych po
    > budowie) na głębokość 2m.
    > Całość zaizolowana przeciwilgociowo (lepik, folia), zero izolacji termicznej
    > (bo nie o to przecież chodzi).
    > Jako posadzka beton pozostały po laniu fundamentów na podsypce z piachu
    > i kamieni - nie wiem jaka grubość - ile tam zostało w beczkach ;)) - tak
    > na oko z 15cm.

    Jakbys mógl pokazać kilka zdjec, szczególnie tych schodów ...
    A przy okazji spytam:

    Czy dobrym pomyslem jest wykonanie scian z lanego betonu
    zamiast bloczków? (mam betoniarke, kupe żwiru, troche stali
    i cementu, pomocnika i duzo czasu.)

    Czy beton mozna lać w grunt, szalujac deskami tylko od
    wewnętrznej strony? (Wykop ustoi, nie osypie sie).
    Jak gruby mur by nie pękł pod naporem ziemi z boków?

    Jak izolować od wilgoci? Wyłożyć ściany surowego dołu
    folią (styropianem?), ustawić deski i lać?

    pozdr serd
    --
    A S