  • Data: 2010-09-03 06:27:17
    Temat: Re: Podatek vat nie do odzyskania od przyszlego roku
    Od: "marko1a" <m...@l...de> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "kurdebalans" <moja nazwa@gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:i5o8km$ggr$1@news.net.icm.edu.pl...

    > 1. Zwrot, o którym mowa w art. 3 ust. 1, dokonywany jest na wniosek osoby
    > fizycznejzłożony w urzędzie skarbowym.

    Nooczywiste, US przecież nie wie co masz do odliczenia, w jakiej wysokości
    i jeszcze ma składać wniosek?

    > Nie demonizuje, skarbowka to nie "wsciekle psy".
    >
    > Problem jest wtedy jak skarbowka zalatwic wnosek juz musi a jest jakies
    > ucybienie formalne, natomiast podatnik jest nieosiagalny 'na już".

    > Pisze sie wtedy w decyzji rozne zeczy zeby zyskac na czasie. W przypadku
    > podatnika ktory wierzy w demokracje sprawa idzie do sadu.

    Jeżeli we wniosku nie podasz nazwiska albo NIPu albo czegoś innego na co
    jest rubryka to świadczy to o twoim niedbalstwie. Ja kazdy wniosek, tak jak
    PITy wypełniam na komputerze po wypełnieniu sprawdzam to dokładnie i po
    wydrukowaniu jeszcze raz, i na drugi dzień przed zaniesieniem jeszcze
    przeglądam. To są czynności w _moim_ interesie.
    Inną sprawą jest że nie ma takiej sytuacji aby skarbówka musiała "już"
    załatwić wniosek. Wnioski są pobierane do przetwarzania w wystarczająco
    dyżym wyprzedzerniem terminu zwrotu aby urzednik miał czas przeglądnąć i w
    razie wątpliwości kontaktuje się z wnioskodawcą.
    U mnie jeżeli już coś im brakowalo, np. pkwiu albo któraś pozycja była do
    wyjasnienia to zawiadamiali mnie telefoniczne o konieczności przyjścia /
    doniesienia czegoś. Inaczej musieliby wysyłac pismo a to trwało by sporo
    dłuzej. Jak widzisz po to się daje numer telefonu we wniosku aby _sobie_
    ułatwic życie. W trzecim moim wniosku nie miałem ani jednej rozmowy z
    urzednikiem. Wniosek przeleżał jakieś 3 miesiące i po tym czasie wszystko co
    do joty zostało przelane na konto a ja dostałem zawiadomienie do domu o
    zakończonej czynności.

    Marek