  • Data: 2010-04-06 19:35:45
    Temat: Re: Podejścia do grzejników - jak?
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Marek Dyjor <m...@p...onet.pl> wrote:

    > to zostaw te dziury nie zarzucone (znaczy zarzuć tylko do poziomu
    > posadzki), załóż tylko zespoły zaworowe żeby przed zalaniem
    > posadzek
    > zrobić próbę ciśnieniową instalacji.
    >
    > dziury będziesz łatał jak powiesisz grzejniki...

    Znaczy... żeby ustalić, czy dobrze rozumiem: mam podkuć w ścianach
    bruzdy, wystawić przez nie rury? Ale tak po prostu, pionowe końce i
    na nie te zawory prowizorycznie póki co, czy je pozaginać do poziomu
    albo może dac te kolanka?

    A co do prób ciśnieniowych - moge zrobić, mam nawet stosowną pompkę
    (kupiłem do przetestowania samodzielnie zrobionej instalacji
    hydraulicznej z PP), ale powiedz mi tak szczerze, jako praktyk:
    jeśli chcę tam układać jedynie odcinki PEXów od rozdzielacza do
    grzejników, bez żadnych łączeń po drodze i w zasadzie od razu
    wpuszczam na to wylewkarzy, więc nikt po tych rurkach nie będzie
    chodził, skakał, czy upuszczał na nie młotka, a same PEXy kupię
    raczej nie najtańsze z promocji w Castoramie, tylko coś rozsądnego -
    czy w takiej sytuacji próba szczelności ma sens?

    J.