eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.rec.domPodłączenie CO do budynku mieszkalnego należącego do PKP › Re: Podłączenie CO do budynku mieszkalnego należącego do PKP
    From: robercik-us <r...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: Podłączenie CO do budynku mieszkalnego należącego do PKP
    Date: Mon, 07 Mar 2011 20:00:31 +0100

    Użytkownik guderin napisał:
    > Przy obecnych cenach węgla ogrzanie
    > tych mieszkań kosztuje majątek. Chciałbym wynegocjować z PKP
    > podłączenie tam CO, tym bardziej, że po drugiej stronie ulicy znajdują
    > się bloki z CO a kotłownia jest kilkaset metrów dalej.

    A i tak węgiel jest ciągle najtańszym źródłem energii.
    Lepiej przeliczyć sobie ile ten 'Wasz' budynek potrzebuje ciepła i
    dowiedzieć się ile kosztowałoby ciepło z tej - o kilkaset metrów
    oddalonej - kotłowni.

    Może się okazać, że jak podłączycie budynek do kotłowni, to mimo
    poniesionych kosztów, zaczniecie gorzko płakać, jak koszty ogrzewania
    Wam wzrosną np dwu, albo trzykrotnie.

    Mieszkałem do niedawna w bloku, gdzie za ogrzewanie 49 m2 płaciłem
    rocznie ponad 2300 zł.

    Kluczem do mniejszych rachunków za ogrzewanie jest:

    Termomodernizacja budynku
    Modernizacja instalacji grzewczej

    Nie liczyłbym na niższe rachunki za ciepło z tej kotłowni :-), zwłaszcza
    że trzeba to ciepło jeszcze jakoś przesłać, a to są straty, za które
    płaci lokator.

    pozdr
    Robert G