    From: Ikselka <i...@g...pl>
    Newsgroups: pl.rec.ogrody
    Subject: Re: Podlewanie kropelkowe
    Date: Wed, 15 Jul 2009 14:49:04 +0200

    Dnia Wed, 15 Jul 2009 13:29:11 +0200, Panslavista napisał(a):

    > wygodnie
    >
    > Hę? 8-() To załóż sobie wąż roszący wzdłuż każdego rzędu uprawy, wydatek
    > wody wiekszy ale mniej kłopotliwe zakładanie i zdejmowanie instalacji.

    Chodzi Ci o zraszanie od góry? Pomidory? I w dodatku zimną wodą? - szara
    pleśń i rozkwit zarazy ziemniaczanej murowane, bo to ciepłolubne i wrażliwe
    na wilgoć bezpośrednią rośliny. Przecież właśnie dlatego mam je pod folią,
    aby się nic na nie z góry nie lało i aby podlewać je ciepłą wodą -
    kapilarowe podlewanie było pod tym względem ok, woda się ładnie ogrzewała,
    powolutku płynąc w wężu, zanim dotarła pod (a nie na) rośliny. Wiec w
    nieogrzewanym tunelu foliowym przyspieszenie uprawy prawie żadne w naszym
    chłodnym klimacie, tyle aby deszcz nie uszkadzał roślin i aby nie
    chorowały - w gruncie nawet już nie próbuję ich hodować, bo póki sucho i
    ciepło, to ok, ale ledwo deszcz - już zaraza powala rośliny i owoce do
    wyrzucenia, zanim jeszcze dojrzeją.

    Tak więc 2 300-litrowe zbiorniki z ogrzaną naturalnie (od gorącego
    powietrza w tunelu w dzień) deszczówką stoją sobie w tunelu, wyrównują
    temperaturę nocą, a ja (lub częściej TŻ) koneweczka w łapkę i hajda :-)
    Właśnei dla ułatwienia sobie pracy kupiliśmy pompkę zanurzeniową - będzie
    się teraz podlewać wężem, ale waśnie tą cieplutką wodą, marzenie, każdy
    krzaczek po kolei :-)