    From: "Jackare" <j...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Podpowiedzcie laikowi jaki kocioł wybrać
    Date: Fri, 26 Mar 2010 08:40:46 +0100

    Użytkownik "Bartek" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:hohi86$epe$1@news.onet.pl...

    > Czyli co viessmana nie warto brać nie warto się w niego ładować?
    >
    > A z innych co możecie polecić? możecie podpowiedzieć jakiś konkretny
    > model.

    Na "moim" terenie polecam klientom dwie marki. Polski Termet i włoska
    Beretta. Beretta ma tutaj dobry serwis, termet też. Beretta ma w Polsce
    zakład produkcyjny i praktycznie całość części jest dostępna. Z termetem
    podobnie- wszystko można ściągnąć ze sklepu firmowego lub w najczarniejszym
    scenariuszu po prostu tam pojechać i przywieźć. Kocioł psuje sie wtedy gdy
    pracuje i każdy jego przestój to przerwa w ogrzewaniu.
    Unikać raczej marek egzotycznych (gł. tureckich) importowanych przez markety
    budowlane. Z tego co słyszę buderus ma koszmarnie powolny serwis - na
    podzespoły czeka się tygodniami choś osobiście żadnych doświadczeń z tym nie
    mam i powtarzam to co wielokrotnie słyszałem. Poprzedniej zimy moja
    koleżanka czekała 3 tygodnie na wentylator do vaillanta.
    Po serwisie viessmanna zdarzało mi się trzykrotnie wykonywać "właściwe"
    naprawy (nic nie zrobili, a skasowali klienta i owszem) co przy cenach
    serwisu i kotłów tej marki jest dla klienta niemiłe.
    Musisz też odróżnic serwis od instalatora. Wiele marek ma gęstą siec
    instalatorską ale punkty serwisowe 1-3 na województwo a to już jest wielka
    różnica. Zdaje się junkers ma taką politykę ale głowy nie dam.