  • Data: 2020-01-20 00:43:27
    Temat: Re: Podstawowka kl2
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Lisciasty napisał:

    > Instalację 10kW to ma masa ludzi i jakoś nie mają problemu żeby to zużyć :>
    > U mnie jest ciepła pompa, pralka, zmywarka, 2 lodówki, zamrażarka, indukcja
    > i cała reszta drobniejszych pierdół. Oczywiście ponad połowa to zużycie
    > na ogrzewanie chaty i grzanie wody, na resztę zostaje tyle ile zużywa
    > przeciętna rodzina z kilkorgiem małych dzieci. Żadna sensacja.

    No więc właśnie: mają on-grid. To całkiem inna sprawa. Łatwo jest narobić
    prądu latem, wpuścić w sieć, a potem go zimą odkupić z całkiem innego
    źródła. Inaczej, gdy trzeba bilansować produkcję i zużycie na bieżąco.
    Szczególnie w kraju, gdzie pojęcie ogrzewania jest abstrakcją. Ponadto
    jakoś nie mam pomysłu na wytłumaczenie sobie, że potrzebuję zamrażarki
    i dwóch lodówek. Mam jedną -- a i tak jak dzisiaj, gdy robiliśmy małe
    przyjątko, znajomi zkrzknęli: ileż wy tu macie mrożonek!

    --
    Jarek