    From: "Lukasz" <l...@w...pl>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: Półka na książki?
    Date: Mon, 5 Oct 2009 22:48:04 +0200

    Użytkownik "belgrano" <a...@g...net.pl> napisał w wiadomości
    news:5cef1827-66a4-4cfd-9f86-b6f4bf26d07c@g23g2000vb
    r.googlegroups.com...
    Witam.
    Sprawa niby prosta a jednak. Posiadam wnękę "kanciaste C" o wymiarach
    200cmx20cm (długośc x szerokość).
    Chce w takiej wnęce zrobić półke na książki a nie chce za bardzo aby
    mocowania były widoczne. Myślałem o podporach metalowych ale mało
    estetyczne. Może macie pomysłu jak wykonać? Może byc deska lub płyta.
    Jak to zamocować?

    A może kołki wpuszczane w płytę wiórową/mdf, płyta 35mm. W kuchni mam taką
    te kołki magicy od zabudowy kuchennej nazwali 'tytany' choć z tytanem ma to
    niewiele wspólnego. Są gotowe zestawy w marketach, jak podeprzeć delikatnie
    z boków wytrzyma obciążenie.

    Mam też coś podobnego w holu - samoróbka. W ścianę wkręcone kołki chyba
    10x200, co ok 0,6 m. Na nich oparta jest decha sosnowa klejona (prefabrykat
    1500x200x18 z kibelmarketu) z wywierconymi wgłębieniami w miejscu, gdzie
    śruba ma sześciokątną końcówkę - coby poziomo było. Sruby od spodu przykryte
    kawałkami wyciętymi z tejże dechy sosnowej (można przykręcić albo
    przykleić). W tych kawałkach oczywiście rowki na śruby, aby przylegało do
    deski wierzchniej. Śruby nie są rewelacyjnie mocne - lekie podparcie z boków
    (po jednej stronie pólka po prostu opiera się na futrynie, po drugiej jest
    przykręcona do boczka szafy, która stoi dalej). Na tym leżą sobie książki (i
    się kurzą :). Szybaka fotka: http://www.ao.edu.pl/temp/IMG_2594_v02.jpg,
    półki są proste, perspektywa na zdjęciu jest zwalona.

    Pozdrawiam,
    Lukasz