eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.rec.ogrodyPolscy rolnicy będą mogli sprzedawać produkowane przez siebie wino › Re: Polscy rolnicy będą mogli sprzedawać produkowane przez siebie wino
    From: "Dziadek" <d...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.rec.ogrody
    Subject: Re: Polscy rolnicy będą mogli sprzedawać produkowane przez siebie wino
    Date: Mon, 16 May 2011 14:12:23 +0200

    W artykule news:iqqslf$oe7$1@news.onet.pl,
    niejaki(a): skryba ogrodowy z adresu <s...@o...eu> napisał(a):

    > I nowosądeckiej (65 vol)
    > 100% pewności nie mam ale chyba takie rozwiązania prawne już są. Jeśli
    > jednak ich nie ma to pewnie będą ustanowione, choć chyba nie przed
    > wyborami, bo przecież rożne sobeckie i inne zabiegające o głosy
    > kandydatki "matki polki" i kandydaci startujący do dobrej kasy
    > sejmowej za nic nierobienie zagdakałyby o rozpijaniu społeczeństwa i
    > łamaniu ustawy o wychowaniu w trzeźwości itp pierdoły. Na Węgrzech
    > już w czasach komuny takie rozwiązania były normalnością. Odwoziłeś
    > do gorzelni np. 800 kg śliwek i mogłeś za to otrzymać gotówkę bądź
> [...]

    Wracając w zeszłym roku z Wilna (przez Augustów, Bieszczady (tam byliśmy też
    parę dni) do Bielska, przez Łąck) stanęliśmy w Łącku po śliwowicę. Też mi
    się wydawało, że będzie już sprzedawana legalnie, ale nie. Jakiś menelowaty
    pan zaprowadził nas (w sklepie nie było mowy) do miejsca gdzie sprzedawano,
    w bardzo ładnych, oryginalnych butelkach z pięknymi nalepkami śliwowicę i
    kupiliśmy odpowiedni zapasik a na pytanie kiedy wreszcie legalnie,
    odpowiedziano nam, że właśnie szykowana jest ustawa że ma być tak - będzie
    można odwozić śliwki do wytwórni , gorzelni, jednej w regionie, tam będą
    robić śliwowicę ale nie więcej niż 45% a to już nie będzie śliwowica łącka.
    Oni mają swoistą recepturę, z dziada pradziada, tak że nie ma mowy by jakaś
    jedna wytwórnia uzyskała ten efekt i oni (mieszkańcy regionu) nie chcą ani
    takiej ustawy ani takiej 45% śliwowicy. No i w/g mnie mają rację.
    --
    Pozdrawiam ciepło,
    Dziadek