  • Data: 2010-01-08 10:28:35
    Temat: Re: Pompa ciepła raz jeszcze :)
    Od: o...@v...pl szukaj wiadomości tego autora

    > "rafi" <s...@k...pl> wrote in message

    > Między 300 a 400 za prąd. Ciekawe ile kominka w tym i ile oszczędności :-)
    > Woda cwu 42 stopnie. Zanim by doleciała to ze 38. Ja się kąpie w cieplejszej
    > :-)
    > Obstawiam koszty na dobre 500-600zł przy normalnym życiu, a nie "modelowym"

    Realny przyklad:
    Dom 250m2 (liczone po podlogach) + 40m2 garaz (nieogrzewany) ale bryle budynku.
    Dom 1 sezon, wentylacja mechaniczna (rekuperator - ale gwc jeszcze nie
    podlaczone). Za grudzien poszlo 1490KWh - nie mam osobnego licznika na prad!
    (wiec to obejmuje takze gotowanie/pranie/oswietlenie i co tam jeszcze).
    W domu caly czas ~22C (mierzone 1.2m nad podloga) oraz 23C w lazienkach.
    Pompa to ZirusM2-11KW. Kominka praktycznie nie uzywam bo nie ma komu pozniej
    sprzatac!
    Pytanie brzmi czy jest ok, czy moze byc lepiej?

    Pzdr,
    Ogorek