    From: "Gejzero" <g...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Pompa elektryczna do wody
    Date: Sun, 19 Jul 2009 23:18:34 +0200

    robercik-us wrote:
> [...]
    > [..]
    > Tak. Właśnie o takim czymś myślę - do zbiornika pompuję ze studni -
    > jak zbiornik się już opróżnia, potem pompę traktuję jako urządzenie
    > awaryjne np do wykopu i ewentualnego rozprowadzania wody użytkowej na
    > budowie - do kilkunastu metrów [wysokość pomijalna], a w przyszłości
    > jako coś, co napędza mi wodę do podlewania ogródka z jakiejś beczki,
    > gdzie zbierze się deszczówka.
    >
    > Przeglądam allegro i widzę, że te droższe - pow 200 pln mają ogromną
    > wydajność - pow 20 m3/h, ale to przesada i mają złącze na wąż 2 cale,

    _do_wody_z_plywakiem_1250_w.html
    Ta pompa ma praktycznie ciśnienie 1,5 atm. Do podlewania to to się mało co
    będzie nadawało. O dłuższym wężu do tej pompy też możesz zapomnieć.
    Przydał by się wykres wydajnosci tej pompy i z niego odczytać jaki przepływ
    przy maksymalnym ciśnieniu. Do przepchnięcia wody przez długi wąż potrzeba
    odpowienio większego ciśnienia aby pokonac opór jaki stawia wąż.

    > albo:
    >
    > http://www.allegro.pl/item681928214_pompa_do_brudnej
    _wody_einhell_750w_gwarancja_2_lat.html
    Ta ma jeszcze chyba mniejsze ciśnienie.

    Ja osobiście używam do podlewania pompy MH1300 Omnigeny. Do odwadniana pompy
    nie potrzebowałem więc tu mam mniej do powiedzenia.

    > Tu już można stosować wąż 1 calowy i to by mi się widziało, bo można
    > nim jakoś ręcznie w razie czego operować :-).
    >
    > Czy ma ktoś doświadczenia z takimi urządzeniami?
    >
    > Czy ta firma Einhell prezentuje coś godnego uwagi?
    > Nie chciałbym, żeby pompa po miesiącu, czy kwartale nadawała się do
    > wyrzucenia.

    Najważniejsze w takiej pompie jest uszczelnienie wałka między komorą pompy a
    silnikem. Tam się wyciera wałek i uszczelniacz. Wymiana uszczelniacza z
    czasem nie zdaje egzaminu bo wałek wyciera sie do tego stopnia ze pojawia
    sie nieszczelność i woda zalewa uzwojenie silnika.

    Kupić pompę, któa ma serwis w polsce.

    --
    Gejzero