  • Data: 2009-07-19 09:06:28
    Temat: Re: Pompa elektryczna do wody
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Gejzero pisze:
    [..]
    > Do odwadniania wykopu to raczej coś zatapialnego. Może od biedy dało by
    > się taką pompą przepchnąć wode na odległość 70 m ale tylko z myślą żeby
    > ją zmagazynować w jakimś zbiorniku boraczej ciśnienie na końcu węża
    > będzie marne ;). No i dopiero z tego zbiornika wodę pozyskiwać np.
    > wiadrem.

    Tak. Właśnie o takim czymś myślę - do zbiornika pompuję ze studni - jak
    zbiornik się już opróżnia, potem pompę traktuję jako urządzenie awaryjne
    np do wykopu i ewentualnego rozprowadzania wody użytkowej na budowie -
    do kilkunastu metrów [wysokość pomijalna], a w przyszłości jako coś, co
    napędza mi wodę do podlewania ogródka z jakiejś beczki, gdzie zbierze
    się deszczówka.

    Przeglądam allegro i widzę, że te droższe - pow 200 pln mają ogromną
    wydajność - pow 20 m3/h, ale to przesada i mają złącze na wąż 2 cale, to
    też przesada.

    Widziałem natomiast coś np takiego:

    http://www.allegro.pl/item680703408_sprawdzona_pompa
    _do_wody_z_plywakiem_1250_w.html

    albo:

    http://www.allegro.pl/item681928214_pompa_do_brudnej
    _wody_einhell_750w_gwarancja_2_lat.html

    Tu już można stosować wąż 1 calowy i to by mi się widziało, bo można nim
    jakoś ręcznie w razie czego operować :-).

    Czy ma ktoś doświadczenia z takimi urządzeniami?

    Czy ta firma Einhell prezentuje coś godnego uwagi?
    Nie chciałbym, żeby pompa po miesiącu, czy kwartale nadawała się do
    wyrzucenia.

    pozdr
    robercik-us