  • Data: 2011-12-04 10:51:59
    Temat: Re: Pomysł na solar tanim kosztem
    Od: "Budyń" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Lisciasty" <l...@p...pl> napisał w wiadomości
    news:324337b7-e746-4b01-863d-00291c42b414@gl2g2000vb
    b.googlegroups.com...
    >Dlaczego kilkadziesiąt i po co blacha? Ja mówię o czymś takim:
    >http://obrazki.elektroda.net/85_1253996325.jpg
    >Myślę że 2-3 sztuki nałożone na siebie jako jedna warstwa by
    >wystarczyły :>

    wiemy o czym mówisz :-) No przecież to ma 0,5m2 - zeby uzyskać sensowną moc
    musi miec ...kilkadziesiąt :-) Nie nakładałbym ich na siebie tylko podkleił
    czymkolwiek co w miare przewodzi ciepło tzn to nie musi być super przewodnik
    typu blacha byle to nie była pianka jakas. Zatem spód podklejamy włóknem
    szklanym z żywicą. Albo moze wymyślić jakis lepiący się klej zeby to
    zanurzyć w beczce i została na tym dosc gruba powłoka (1-2mm).(chodzi o to
    aby w masie przewodziło ciepło).
    Reszta typowo wełna pod spodem, szyba na wierzchu. Tylko przepływy będą
    marne, to też trzeba przeliczyć jakos.

    Ale jeszcze lepiej (ale juz nie taniej) napełnic to freonem i zrobic silnik
    parowy + generator pradu :-)))

    b.