  • Data: 2013-09-17 14:44:52
    Temat: Re: Poplon w warzywniaku?
    Od: "michalek" <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "johnny" <j...@p...pl> napisał w wiadomości
    news:52382212$0$1232$65785112@news.neostrada.pl...

    > Co innego poplon w uprawie towarowej, co innego na działce. Działka jest o
    > wiele bardziej eksploatowana. Działkowiczom szkoda czasu "zmarnowanego" na
    > poplon. Jesienią przekopią zagony z obornikiem i mają to samo.
    >
    > Pozdrawiam elastycznie Johnny

    Poniekąd masz rację, gdym miał dostęp do obornika to na pewno bym tak
    zrobił.
    Ale, ja jestem troszkę "przypadkowym ogrodnikiem", zagospodarowującym
    trochę zaniedbany fragment czyjegoś ogrodu. Ograniczone mam możliwości
    wykonywania działań zaplanowanych na dłuższą perspektywę czasową ( w tym
    nawożenie obornikiem, czy tworzenie i wykorzystywanie kompostu).
    Dzisiaj uprawiam, a w przyszłym roku może już nie. Stąd nawożenie pozostaje
    z roku na rok w formie Azofoski lub podobnych mieszanek, głównie wiosną.
    Poplon w moim wykonaniu ma być przede wszystkim formą przyhamowania
    rozrostu chwastów, a jak jeszcze przy okazji wzbogaca mi ziemię w azot
    to czemu nie?
    I właśnie o to głównie chodziło w moim pytaniu. Czy to jest nadal stosowana
    metoda czy raczej odeszła do lamusa.
    Trybun pisze, że nie zauważył efektów, Ty piszesz "po co? lepiej obornik"
    Dirko pisze "jak najbardziej tak". Mamy wszak grupę __dyskusyjną__.
    Najbardziej mi odpowiada pogląd Dirko(a?) bo już część podsiałem
    I tego będę się trzymał :) nie twierdząc, że jest najlepsze.