  • Data: 2009-12-13 19:51:09
    Temat: Re: Porotherm 44 czy MAX
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Krzemo" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    news:b5d62246-d6eb-47cf-a365-

    >Tell me why?

    Nie wiem czemu, ale Marek jak widac posiadl te tajemna wiedze.

    >Uważam dokładnie odwrotnie.
    >
    >Wystarczy "pomylić" zaprawę.
    >Nagminnie np. "w ceramice" robią wstawki ze zwykłej cegły... zresztą
    >nawet niektórzy (ponoć) inżynierowie budownictwa (tu na grupie
    >zresztą) zalecają takie "super" rozwiązania...

    To co piszesz oczywiscie jest prawda, ale jak sadze zamiana zaprawy nie tak
    spitoli sciane co polozony na gruba spoine Ytong a to tez wcale nie jakis
    egzotk. Dla mnie technologia 1W wymaga wiekszej starannosci niezaleznie od
    uzytego materialu, a ceramika jest o tyle latwiejsza, ze nie wymaga
    milimetrowego rezimu. Tu spoina nie powinna byc gruba ale nie wymaga sie
    kilku milimetrow. Sama zwykla zaprawa wg. producenta np. Porothermu nie
    dyskwalifikuje samej poprawnosci wykonywania scian. Oczywiscie bedzie
    zimniejsza, ale mozna i w ten sposob. Reasumujac wszystko mozna zepsuc
    poslugujac sie tlumokiem budowlanym, ale nie widze jakichs szczegolnych
    zalet w niwelowaniu mostkow cieplnych stosujac BK w porownaniu do ceramiki.
    Reszta to juz sprawa subiektywnych upodoban.

    Pozdro.. TK