  • Data: 2021-09-22 20:23:42
    Temat: Re: Powietrzna pompa ciepła wysokotemperaturowa
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    2021-09-22 o 17:55 +0200, Tomasz Gorbaczuk napisał:
    > Druga funkcja realizowana przez ten tryb to faktyczne oszczędzanie
    > energii (kosztem wydajności) poprzez inne sterowanie sprężarką.

    Znam to - suszarka małżonki też ma taki tryb. Przełącznik nazywa się
    "eco", a oszczędzanie realizowane jest poprzez dmuchanie ledwo letnim
    powietrzem. To chyba cała esencja tego "oszczędzania energii
    kosztem wydajności".

    Jeśli w PC zasada jest podobna, to wydaje mi się, że prościej (i
    taniej) po prostu ustawić termostat o 2 st. niżej i zezwolić pompie na
    działanie w swojej nominalnej mocy coby skorzystać z optymalnego COP.

    > Kupiłem taki zestaw:
    > https://copem.pl/sollogin

    Wolny rynek to wspaniała rzecz.

    Mateusz