    From: spp <s...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Prawo wodne - wody opadowe
    Date: Fri, 06 Jan 2012 13:25:45 +0100

    On 2012-01-06 12:48, Maciek wrote:

    > Pytanie brzmi: czy moge na tej podstawie legalnie wprowadzic do ziemi
    > deszczowke z rynny (dom jednorodzinny z dala od plaz i kapielisk),
    > ewentualnie poprowadzic ja *rura drenarska* do zakopanego w ziemi zbiornika
    > w celu czesciowego rozsaczenia, a czesciowego zgromadzenia i pozniejszego
    > wykorzystania?
    >
    > Czy w moim przypadku maja zastosowanie jakies inne przepisy? Jesli tak, to
    > jakie?

    Kanalizacja odprowadzająca wody opadowe

    W przedmiotowym zakresie należy bezwzględnie brać pod uwagę przepis § 28
    rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w
    sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich
    usytuowanie (Dz. U. 2002 r. Nr 75 poz. 690 z późn. zm.), zgodnie z
    którym działka budowlana, na której sytuowane są budynki, powinna być
    wyposażona w kanalizację umożliwiającą odprowadzenie wód opadowych do
    sieci kanalizacji deszczowej lub ogólnospławnej. W razie braku
    możliwości przyłączenia do sieci kanalizacji deszczowej lub
    ogólnospławnej, dopuszcza się odprowadzanie wód opadowych na własny
    teren nieutwardzony, do dołów chłonnych lub do zbiorników retencyjnych.

    Czyli możesz, jedyne co ważne - musisz być właścielem tego terenu bo tam
    jest jeszcze:

    § 29. Dokonywanie zmiany naturalnego spływu
    wód opadowych w celu kierowania ich na teren sąsiedniej
    nieruchomości jest zabronione.

    --
    spp