    From: "tornad" <t...@o...net>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Problem z syfonem
    Date: Fri, 20 Mar 2009 00:11:39 +0100
    Sender: k...@n...test.onet.pl

    > "tornad" <t...@v...pl> wrote in message
    >
    > Brodzik stoi na nóżkach od podłogi do dolnej części jest 110mm a do lustra
    > wody 130mm od posadzki. Odpływ ma teraz pod brodzikiem jakieś 60cm ze
    > spadkiem około 3-4cm na tych 60cm i dalej leci w posadzkę i w dół.
    > Tak mi wygląda, że ten korek wodny w syfonie stwarza wielki opór. Robiłem
    > eksperymenty z wyjętym syfonem i trzeba mocno dmuchnąć w wodę żeby ją
    > wypchnąć. Może syfon badziewny z OBI mam ?

    To nie ma zadnego znaczenia, czy on jest wyzej czy nizej. Odpyw wody z tego
    syfonika hamuje sprezane powietrze w rurze laczacej ten syfonik z U-Rura,
    korkiem wodnym, ktory zapewne masz na wyjsciu kanalizacji do szamba czy tez do
    kanalizacji miejskiej. Rozwiazaniem tego bedzie sposob podany wczesniej czyli
    zamontowanie na tym odcinku rury z brodzika do zbieracza, ale jak najnizej,
    zatem zapewne pod posadzka, cienkiej pionowej rurki odpowietrzajacej. Trzeba
    kupic T ksztaltke i taka rurke wstawic. Wtedy woda z brodzika przez ten
    syfonik spoko bedzie wplywac tworzac pod nim slup wody, ktory uruchomi,
    przewazy wode korka w U-rurze i wszystko bedzie spoko plynac.
    Jesli to nie jest mozliwe, to jak napisalem, wybebesz te scianke czy co tam
    jest z tego syfonika aby zostalo puste kolanko i nie bedzie problemu.
    Pzdr.