  • Data: 2013-06-27 07:49:01
    Temat: Re: Projekt ADAMA - jedziemy!
    Od: Franc <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 26 Jun 2013 07:32:29 -0700 (PDT), Adam napisał(a):

    > Juz Ci pisali - dom 2 x wiekszy nie kosztuje 2 x wiecej :) Murarz kasowal mnie 3k
    pln "za kondygnacje" - fakt ze jak zobaczyl chate to troche pokrecil nosem ale
    przelknal i murowal :) Ciesla i zbrojarze bardzo podobnie - normalnie biora 3k pln za
    stropy 100-120m2, mnie skasowali 3,2k pln za strop 170m2 (bo mialem dwa wiec
    potraktowali to jakby hurtowo i wyszlo niewiele drozej ;-)

    > Rabaty mozna wyrwac takie ze w glowie sie nie miesci - moje rekordy to prawie 60%
    na welne rockwoola w stosunku do cennika, 32% na okna fakro z kolnierzami, 30% na
    drzwi porta z oscieznicami. Ja sobie np. sam wszystkie instalacje robilem - elektryka
    (oparta o PLC czyli taka powiedzmy instalacja inteligentna), pompa ciepla z dolnym
    zrodlem, kanaliza, cwu i tak dalej - gdybym tylko to zlecil wykonawcom to nie mialbym
    50-100 tys w kieszeni ;) Moja sasiadka placila za wykonanie SSO 100 tys pln. Czyli za
    lawy (zrobilem sam), mury piwniczne (ja - 3k pln murarzowi), strop nad piwnica (ja -
    3,2k pln), mury parteru (ja - 3k pln), strop nad parterem (ja - 3,2k pln). W sumie
    ona 100 tys, ja 12,5. Domy bardzo podobne wielkoscia. Fakt, trzeba doliczyc jeszcze
    drewno na szalunki i benzyne bo murarza trzebabylo odwozic - ale drewno sprzedalem za
    polowe ceny zakupu, a na stemplach nawet jeszcze zarobilem :D W sumie roznica na
    pewno wyszla rzedu 80 tys pln, a to tylko stan surowy otwarty!!

    > Dolne zrodlo pompy ciepla ja sobie zrobilem za koszt rury i paliwa do koparki +
    trzech kregow betonowych i rozdzielacza - jakies 3-4k pln, normalnie firma Cie skroi
    12-15k pln. Wiadomo - musza placic pracownikom, podatki i zus - ja to wszystko
    rozumiem ale po prostu robiac samemu oszczedza sie wiecej niz sie jest w stanie
    zarobic - chyba ze zarabiasz >20-30k pln / mc, wtedy lepiej brac firme :)
    Słuchajcie, wszystko super i wogóle. Super ceny, rabaty, "napuszczanie" na
    siebie sprzedawców i licytacje - pięknie.

    ALE
    Skąd wziąć na to czas. Tak jak patrzę na swoją pracę to w godz. 8-16 nie
    wyskoczę do hurtowni, nie będę miał czau żeby spędzić nawet te 2 godziny na
    poszukiwaniach, necie, porównywaniach itp. Urlopu długiego - ile można.

    Jak sobie poradziliście z tym tematem.

    --
    Franc