  • Data: 2009-05-11 23:09:30
    Temat: Re: Prośba o kilka porad dla początkującego kafelkarza
    Od: "Tornad" <t...@o...net> szukaj wiadomości tego autora

    > (...) > Zatem konieczne jest strzelenie "czoklajnem", sznurkiem
    > Nie do końca zrozumiałem, możesz rozwinąć?
    Rozwijam.. Po pierwsze narzad ten nazywa sie poprawnie "chalk line" czyli
    proszkowa linia.
    Tu zobaczysz obrazek, ten narzad jest w lewym gornym rogu.
    http://www.ehow.com/how_12235_snap-chalk-line.html
    Normalny sznurek nawiniety na szpulke w kasecie metalowej lub plastykowej do
    ktorej wsypuje sie ten chalk czyli proszek niebieski lub czerwony. Ten ostatni
    jest latwo zmywalny gdy trzeba.
    Wiec takim naciagnietym na slepej podlodze sznurkiem odbija sie prosciutka
    linie, ktorej przy ukladaniu plytek nalezy sie trzymac.
    > (...) > Zaprawy rozrabiaj jak najmniej (...)
    > Kupiłem dobrej jakości super elastyczny klej, gotowy, w wiaderkach.
    > Rozrabianie mam z bani :)

    > Niestety moja poziomica ma  1m więc jest do dupy. Muszę się wykosztować na
    > taką za 100 zł co ma 2,5 metra :-(
    To nie musi byc poziomnica, od bidy moze byc prosta oheblowana listwa
    drewniana. Dlugosc te 1.2 m jest dlugoscia praktyczna ale to rzecz gustu jeden
    woli dluzsza a drugi krotsza. W kazdy razie 2.5 metrowa bedzie raczej
    nieporeczna.

    > (...)
    > Wielkie dzięki za wszystkie porady. Sprawdzę na youtube czy są jakieś
    > filmiki
    > pozdrawiam
    > marcan
    > PS dziękuję też innym za porady - odpowiadam Tobie, bo Twój post był
    > najdłuższy i najciekawszy

    Dzieki za dzieki w imieniu wlasnym i Wszystkich innych, ktorzy zabrali glos.
    Bedziemy trzymac kciuki za pomyslnosc Twego przedsiewziecia. Napisz jak
    skonczysz jako doswiadczony posadzkarz, bedziesz mogl rowniez udzielac cennych
    wskazowek.
    Pzdr.