    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Sat, 8 Nov 2014 13:07:41 -0800 (PST)
    Subject: Re: Prywatny wodociąg/kanalizacja w drodze gminnej.
    From: hk <h...@g...com>

    W dniu sobota, 8 listopada 2014 00:30:06 UTC+1 użytkownik dolniak napisał:
    > Sytuację z gazociągiem przerabialem dwa lata temu.Przepisy zmieniają sie
    szybko,interpretacje też są różniste.Sądzę jednak,że pewne rzeczy są stale.
    > Jeśli ja inwestuję swoje prywatne pieniądze w cos,czego robić nie muszę,to z
    wlaścicielem glównej rury spisuję umowę.On podaje mi warunki,jakie moja inwesycja
    musi spelniac,ja ja negocjuję sposoby zwrotu.Bo zyskujemy obaj,ale on więcej.Darmo ma
    rozwojowy kawalek infrastruktury i jeszcze zbyt na swój towar.
    > Jeśli by tak nie bylo,to firma musiala by wziąć kredyt i utopic go w
    (chwilowo)niedochodowej inwestycji.Więc takich jeleni jak twoi sąsiedzi musi
    szanować.
    > Choć trochę.
    > Weż wolne,pojedż do wodociągów,pogadaj.Ustal stan prawny tej rury.Dowiedz się(bo
    nie wiem)czy na prywatnym wodociągu nalezy ci sie ten ryczalt-czyli zwrot za odcinek
    od rury do granicy posesji.Wcześniej jeszcze ściagnij przepisy o zaopatrzeniu w
    wodę.Dopiero na końcu pogadaj z sąsiadami.Tylko nic na udry bo będziesz musial
    studnie kopać!
    > pzdro dolniak

    Po wykonaniu przyłącza dostawca mediów przejmuje to przyłącze nieodpłatnie.
    Ale przyłącze musi być legalne, jeśli nie to przywilejem wodociągów jest
    zalegalizowanie przyłącza. Może też być obowiązek w niektórych przypadkach.
    Tak było niedawno.
    Obecnie zdaje się wodociąg/przyłącze w skrajnych przypadkach może mieć i 100
    współwłaścicieli.
    Jestem ciekaw stanowiska Urzędu Skarbowego w tej kwestii.
    Powstają jakieś hybrydy wodociągowe. Podatków nie płacą zdaje się.
    Może ktoś zna sprawę. Może uda się sprawę unormować