  • Data: 2013-03-14 22:27:36
    Temat: Re: Przekaźnik - zapal jedno, zgaś wszystko
    Od: BartekK <s...@d...org> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-03-14 22:02, Piotr Rutkowski pisze:

    > Może uproszczę. Chodzi mi o rozwiązanie oświetlenia w łazience. Obwód A
    > to oświetlenie główne łazienki, obwód B oświetlenie przy lustrze. Celem
    > jest wyeliminowanie zapominania wyłączania światła przy lustrze przy
    > opuszczaniu łazienki. Dlatego też powstał pomysł by włącznik impulsowy
    > przy wejściu zapalał tylko światło główne, natomiast włącznik przy
    > lustrze sterował oświetleniem dodatkowym (włącz/wyłącz B). Dodatkowo
    > gaszenie światła głównego włącznikiem przy wejściu wymuszałoby
    > wyłączenie światła przy lustrze.

    A nie łatwiej podłączyć oświetlenie przy lustrze - do oświetlenia
    głównego? Jeśli wchodzisz, to i tak włączasz pewnie to główne, więc jak
    nawet zapomnisz zgasić przy lustrze, to wychodząc zgasisz oba, i jak
    wejdziesz ponownie i włączysz - to się zdziwisz "o przy lustrze się
    świeci" i zgasisz ;). Albo oświetlenie przy lustrze zasilić z tego
    samego co główne, ale załączać je przyciskiem monotstabilnym +
    przekaźnik samo-podtrzymujący - naciśnięcie = włączenie, wyłączenie
    samoczynne gdy zniknie zasilanie (czyli zgasisz światło główne).

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173