  • Data: 2014-09-15 08:59:51
    Temat: Re: Przeniesienie gazu
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:luuv31$oog$...@n...news.atman.pl...

    > Za zaworem to bym nie pytał, tylko wziął stosownego fachowca.
    > Trzeba przesunąć przed zaworem, a tego się nie ukryje -- trzeba
    > będzie odciąć pion na czas robót.

    No to niestety będzie "trochę" zabawy. Podstawowe pytanie czy w ogóle przed
    zaworem możesz Ty to zrobić - czy o pozwolenie na budowę nie musi wystąpić
    spółdzielnia/wspólnota/zarządca (czy kto tam odpowiada za budynek). A wtedy
    sprawa się jeszcze bardziej komplikuje.

    > Patrząc na listę wymagań
    > i liczbę zaangażowanych ludzi (jakbym chciał zbudować co najmniej
    > Halę Stulecia...), to mi wychodzi, że znacznie taniej i szybciej
    > będzie uruchomić tę linię trójfazową, która została ułożona
    > a wypadek "a może kiedyś damy sobie kuchenkę indukcyjną" i gaz
    > w ogóle odciąć. Nie podoba mi się to z dwóch powodów:

    > 1. gaz jest tani jak barszcz;

    Jest tani bo płacisz ryczałt ale kto wie ile to jeszcze potrwa.

    > 2. dywersyfikacja: jak nie będzie prądu, to sobie nawet
    > wody na herbatę nie zrobię.

    Ja mimo, że mam gaz (do ogrzewania) to do kuchni w ogóle go nie ciągnąłem. A
    jak raz na kilka lat zdarza się istotna przerwa w dostawie energii
    elektrycznej to mam coś takiego :

    http://www.coleman.com/product/micro-backpack-stove/
    2000001833?contextCategory=2005#.VBaNWXkcQ-U

    Tyle że ten palnik jest na naboje nakręcane a ja mam taki na naboje które
    kupuje się w marketach budowlanych. Normalnie używam tego na różne wyjazdy.
    Ostatnio nawet wzięliśmy to ze sobą gdy z dziećmi nocowałem w hotelu bo moje
    dzieci rano (jeszcze przed śniadaniem) lubią sobie wypić ciepłe kakao - więc
    wziąłem ze sobą kartonik mleka garnuszek i kuchenkę.

    Pozdrawiam
    Ergie