  • Data: 2014-09-15 22:05:28
    Temat: Re: Przeniesienie gazu
    Od: Dariusz K. Ładziak <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Ergie pisze:
    > Użytkownik "Uzytkownik" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Ulżyło Ci? To teraz sobie poczytaj na temat pracy pod nadzorem. Ten co
    > fizycznie będzie napierał na klucz, albo spawał rury żadnych papierów
    > mieć nie musi.
    >
    > Dokładnie tak sam jak ten co projektuje tez nie musi mieć uprawnień.
    > (uprawnienia musi mieć ten co się podpisze).

    I dokładnie o tym piszę. Gdybym odbył, bez dodatkowych studiów,
    pięcioletnią praktykę budowlaną - mogę uzyskać uprawnienia budowlane w
    zakresie instalacji elektrycznych w obiektach do 1000 m^3. Bo nie
    kończyłem wydziału elektrycznego tylko elektronikę - znaczy "kierunek
    pokrewny". Efekt - po pięciu (!) latach pracy za darmo (ja będę
    projektował i nadzorował wykonanie, mentor - pieczątkę przystawiał i
    kasę zgarniał) będę mógł zaprojektować i wybudować paromegawatową stację
    transformatorową SN/NN (bo kubatura mała) ale _nie__będę_ mógł
    zaprojektować i pokierować budową sieci zasilania gwarantowanego
    (całkowita moc dysponowana 500 VA) w garażu podziemnym (bo kubatura za
    duża...)

    Widzi tu ktoś jakieś ślady logiki? Bo mnie to wojsko z lufą z metalu
    analogicznego bardziej przypomina.

    --
    Darek