    From: "Krzysiek" <j...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Przepust do prądu
    Date: Fri, 12 Nov 2010 19:09:04 +0100

    > Co do przepustu to mysle by dac peszel od sciany fundamentowej do wylewki
    > chudziaka (jak np. PE do wody) ze sznurkiem i pozniej, przy pracach
    > elektrycznych nim wciagnac docelowy przewod. Co o tym rozwiazaniu myslicie
    > ?
    > Jakie fi musi byc peszla dla YKY 5x10mm2 ?

    5x10 to sztywne kablisko. Jeśli już się upierasz to nie peszel tylko arot.
    Osobiście jednak dałem rurę fi 50 (kanalizacyjną szarą) z dwoma kolanami
    45st. Po gładkościennej rurze dużo łatwiej przeciągać kabel.
    Pozdr.
    Krzysiek
    PS. Co do głębokości to nie pamiętam, ale coś mi po głowie chodzi, że min.
    to 0,5 albo 0,6m, no i koniecznie trzeba dać taśmę ostrzegawczą, bodaj 20cm
    nad kablem. Ja zakopałem 1m pod ziemią, żeby później nie przeszkadzała w
    ewentualnych wykopkach.