  • Data: 2010-01-31 16:59:47
    Temat: Re: Pytanie do fachowców instalatorów - hydraulika
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:hk484u$qqt$1@news.onet.pl...

    > boże i co jeszcze...

    > a jak dach odpadnie to projektujesz dodatkowy drugi dach?

    Tak. Przecież robi się wstępne pokrycie, które zabezpiecza przed
    przeciekaniem pokrycia głównego :)
    Naprawdę nie wiedziałeś o tym ? :D

    > a jak sie zatka rura od grzejnika to co wtedy?

    Można położyć nową, choćbyu na ścianie, albo jak ktoś nie chce jej widzieć
    to wkuć i zrobisz to w 1-2 popołudnia.
    W przypadku podłogówki musisz o niej zapomnieć i robić grzejniki lub rwać
    całą wylewkę.

    > no i czym ma sie zapchać ta rura.

    Np.
    Fragmentem cyny, którą były lutowane rury miedziane. Często się robi
    kotłownię w miedzi, a reszta AluPex.
    Podczas lutowania czasami bywa tak, ze cyna przeleci pomiędzy złączkami i
    wewnątrz spadnie w postaci kropli. Pół biedy jak jest to poziomy odcinek
    rury, bo cyna pozostanie w postaci niewielkiej kropli, ale kiedy jest to
    odcinek pionowy, wtedy kropla spadając z wysokości na inne kolanko lub
    trójnik rozpłaszcza się i tworzy listek o średnicy kilku mm. Listek taki
    potrafi wędrować wraz z wodą i utknąć na węższych odcinkach. CZasami takie
    listki się wyciąga z filtrów nowej instalacji CO.
    Kawałkiem oderwanej uszczelki fibrowej, która była wymieniana przy pompie i
    utknęła przed zaworem grzejnika zatykając go i powodując, ze grzejnik nie
    grzał tak jak powinien. Kawałkiem wędrującego w instalacji spawu,
    najprawdopodobniej pochodzącego z kotła - na szczęście wydłubałem taki z
    filtra przed pompą, choć instalacja wcześniej była płukana wodą pod
    ciśnieniem wodociągów. Kawałkiem zaprawy, którą ktoś nieumyślnie zapaćkał
    króciec grzejnika - zdarzyło mi się to kiedyś, choć wszystkie króćcie były
    poowijane folią i zawiązane. Kogoś podkorciło, aby zdjąć tę folię. Przyszli
    tynkarze i nawet nie zainteresowało ich, ze jeden z króćców nie jest
    zakryty. Jestem tego pewien, ze króciec pozostawiłem zabezpieczony, bo
    zawsze robię zdjęcia. Niestety jak przyszło do białego montażu to próbowałem
    ten tynk wydłubać. Nieźle się namęczyłem i dopiero woda pod ciśnieniem kilku
    atm pomogła. Gdybym jednak tyego nie zauważył to zapewne tynk by sobie
    pływał w instalacji. Być może dotarł by do filtra, ale równie dobrze mógł po
    prostu utknąć gdzieś po drodze w instalacji.
    Oczywiście są to bardzo sporadyczne przypadki, ale jednak bywają.