  • Data: 2010-01-31 16:47:48
    Temat: Re: Pytanie do fachowców instalatorów - hydraulika
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:4fe509b7-7de2-4916-b00b-5297c32e406e@k5g2000yqf
    .googlegroups.com...

    > Jezeli chodzi o posadzki to ja placilem od m2. Bez znaczenia czy jest
    > podlogowka, zbrojenie i plyta 7cm, czy nie ma podlogowki i plyta 4-5
    > cm. Dla wykonawcy material przeciez i tak jest tani "jak barszcz" :)

    Ja kupowalem material sam. 30t piachu plukanego 800zl, jakies 3t cenentu
    "jedynki" blisko 3000zl i dodatki do betonu, 2zl/m^2 (?). Mniej betonu,
    mniej towaru, mozliwe mniej styropianu i brak dodatkow do betonu. To mozliwa
    roznica kosztow.

    > Moim zdaniem kasa wyrzucona w bloto.

    Tez tak mysle, ale jestem jakos tam dodatkowo zabezpieczony na wypadek
    awarii czy grubych dywanow na podlodze. Mam jednak nadzieje, ze nie bede
    potrzebowal. Robota to dzien czasu wlasnej pracy i koszt dodatkowy rury i
    jednego rozdzielacza. Zbierze sie kilkaset zl. Duzo i nie duzo, zalezy jak
    na to patrzec. Nie namawiam do tekiego rozwiazania a jedynie zwracam uwage,
    ze takie fanaberie poki co nie sa za darmo.

    > Ale zapewne robiac samemu i tak
    > wyszlo Cie to taniej, niz robilby fachowiec, a komfort psychiczny
    > zachowany :-)) Ja zaufalem wyliczeniom, zreszta nie chcialem slyszec o
    > zadnych grzejnikach w domu.

    Ja fobii grzejnikowej nie mam. Maja swoje wady i zalety. Obmyslajac co nieco
    mozna calosc zoptymalizowac do wlasnych potrzeb i wymagan, a te bywaja
    rozne.

    > Nawet w garazach mam podlogowke ;-)

    W garazu to balem sie troche, ze moze zamarznac gdyby potrzeba ogrzewania
    jego nie byla konieczna. Tam wisi spory grzejnik.

    Pozdro.. TK