    From: "Plumpi" <p...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Pytanie do fachowców instalatorów - hydraulika
    Date: Sun, 31 Jan 2010 18:15:54 +0100
    <hk1fa6$q7h$1@news.onet.pl> <hk479g$oeb$1@news.onet.pl>
    <hk48bd$ref$1@news.onet.pl>
    <1...@c...googlegroups.com>

    news:126ba94f-704f-4553-b4a3-

    > A to jakie kto sobie zamontuje to przeciez jego sprawa :) Porzadnie
    > ocieplone drzwi stalowe to wydatek rzedu 1,5k pln. Zaden majatek :)
    > Bramy garazowe to tez 4-5cm pianki o b. dobrej izolacyjnosci.

    Mnie tego nie tlumacz, ale tym, którzy kupuja najtansza chinszczyzne, a
    pózniej maja w garazu snieg przy drzwiach :)

    > Ale kalafior w domu gdzie jest tylko podlogowka to tylko komplikacja
    > instalacji.

    Zalezy od instalacji. Jak jest zrobiona z glowa to nie ma zadnej
    komplikacji.

    > Smiem tez twierdzic ze jak zakrecisz podlogowke, a
    > zakrecisz kaloryfer (na rozdzielaczu) to szybciej zamarznie kalafior
    > niz podlogowka :)

    Smiem twierdzic, ze obecnie kazdy zawór termostatyczny grzejnikowy posiada
    funkcje antyzamrozeniowa.

    > Montujac grzejniki w tych pomieszczeniach mozemy zaoszczedzic pieniadze na
    > instalacji, na ogrzewaniu oraz na ewentualnych awariach, ale jezeli ktos

    > Na instalacji ?? Ja mam dwie petle po 45mb kazda - kosztowalo to 220
    > pln plus rozdzielacz o dwa punkty drozszy - ok 150 pln. Razem 370 pln.
    > Ile wiecej kosztowalaby instalacja jakby zastosowac tam grzejnik ? :)

    Najtansza chinszczyzna - ciekawe na ile trwala ?
    A jak cos strzeki to wymiana droga.
    Poza tym policz wszystkie koszty tzn. koszt ulozenia, koszt folii, spinek,
    grubszej wylewki.

    > Puscic to z petli podlogowki? Trzebaby gigantyczny i drogi grzejnik. I
    > dodatkowy punkt na rozdzielaczu tez..Puscic to inaczej -
    > wysokotemperaturowo?

    To zalezy od zródla ciepla. Jezeli jest to zródlo niskotemperaturowe to
    grzejnik bedzie nieporozumieniem.
    W przypadku grzania kotlem gazowym (niekondensacyjnym) czy kotlem
    stalopalnym masz do dyspozycji medium o wyzszej temperaturze, a podlogówka i
    tak wymaga mieszacza lub zaworów RTL.

    > Fakt, ze widze zalete - mozna to pomieszczenie duzo szybciej nagrzac
    > niz podlogowka - szybsza reakcja.

    No i tu jest ta zaleta. Wiekszosc ludzi po prostu nie ogrzewa stale
    warsztatów i garazy. Ale montuja tam grzejniki po to, zeby w razie czego jak
    trzeba podlubac przy aucie lub innym sprzecie miec mozliwosc w miare
    szybkiego nagrzania.