    From: rrr <r...@p...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Pytanie do fachowców instalatorów - hydraulika
    Date: Thu, 04 Feb 2010 12:32:49 +0100

    Użytkownik Plumpi napisał:

    > Kotły retortowe posiadają dobre zabezpieczenia przed zagotowaniem wody.
    > Jednak istnieje możliwość zagotowania takiego kotła w 3 3 przypadkach:
    > 1. Gwałtowne odcięcie obiegu wody CO podczas pełnej pracy kotła przy
    > dość wysokim ustawieniu temperatury zadanej na kotle, może spowodować
    > chwilowe dojście temperatury wody w kotle do punktu wrzenia.
    > 2. Uszkodzenie elektroniki sterującej pracą wentylatora i jednoczesne
    > uszkodzenie dodatkowego czujnika bimetalicznego, który odcina zasilanie
    > podajnika i wentylatora, kiedy kocioł przekroczy temperaturę ponad 95
> [...]

    Ha dodałbym czwarty pkt. debilizm użytkownika. Co potwierdzam własnym
    przykładem, gdzie robiąc porządek w kotłowni, porządkując przewody,
    odłączyłem piec od zasilania, po czym wpadłem na pomysł, że mogę jeszcze
    spalić kartony po płytkach. Po niedługim czasie przewróciłem cały dom
    szukając przedłużacza by ponownie uruchomić piec (pompy) :)

    pzdr.
    rafał