    From: "Plumpi" <p...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Pytanie do fachowców instalatorów - hydraulika
    Date: Fri, 5 Feb 2010 15:55:01 +0100
    <hjudhq$tjt$1@news.onet.pl> <hjumto$1oc$1@news.onet.pl>
    <5...@2...googlegroups.com>
    <hjvbi8$vtt$1@news.onet.pl> <hk1bml$10bt$1@news2.ipartners.pl>
    <hk1f44$phc$1@news.onet.pl> <hk26kr$1dh1$1@news2.ipartners.pl>
    <54n9t8gzx7ky$.dlg@oldfield.org.pl> <hk3eis$j11$1@news.onet.pl>
    <1...@o...org.pl> <hk77c3$dme$1@news.onet.pl>
    <1...@o...org.pl> <hk99l5$fb7$1@news.onet.pl>
    <1wd0nuzmzewia$.dlg@oldfield.org.pl>
    <hkgmfv$122$1@nemesis.news.neostrada.pl>

    news:hkgmfv$122$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    > Miałem okazję widzieć wiele razy wielki kocioł przemysłowy wysoki jak blok
    > 3 pietrowy do wytwarzania pary technicznej 60bar.
    > Z wielkiego leja na górze sypał się miał węglowy na podajnik gąsienicowy
    > szerokości kilku metrów tworząc dywan grubości kilku cm.
    > Podajnik przechodził przez kocioł. Miał transportowany był do komory
    > spalania a na końcu komory żużel zsypywał się do leja który zakończony był
    > potężnym podłużnym zbiornikiem zalanym wodą. Spadający żużel do wody
    > tworzył ogromne masy pary wodnej i gazów. Po dnie zbiornika przesuwał się
> [...]

    He he he no to mamy podobne doświadczenia :)
    Ja trochę przepracowałem jako automatyk UR wielkich pieców oraz
    wysokoprężnych kotłów wytwarzających parę przegrzaną napędzającą generatory
    prądotwórcze oraz turbodmuchawy wielkich pieców.
    Oj nie raz się o mało w portki nie narobiło i spier.... z kotła "gdzie
    pieprz rośnie" :)
    Co do myślenia o trujących gazach. No cóż ? Pracownikom (palaczom i
    pozostałej obsłudze) płacili dodatek szkodliwy i codziennie dawali litr
    mleka, a że większość z nich ma teraz poważne problemy zdrowotne i spora
    część tych osób nawet nie dożywa emerytury to co to kogo obchodzi, przecież
    mieli dodatek i mleko :)