  • Data: 2010-02-08 19:53:07
    Temat: Re: Pytanie do fachowców instalatorów - hydraulika
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:hkpp5g$ij$1@news.onet.pl...

    > Tutaj jest oczywistym, że ciepło właściwe wody jest dużo większe niż
    > dwutlenku węgla i woda dużo więcej odbierze ciepła podczas parowania,
    > wobec czego szybciej ugasi żar węgla. Jest to bezdyskusyjne i oczywiste.
    > Jednak była mowa o ugaszeniu, a nie co szybciej ugasi.
    > Niestety nie wiesz jeszcze o jednej rzeczy, że gaszenie nie polega tylko i
    > wyłacznie na obniżaniu temperatury, ale także na odcięciu dostępu świeżego
    > tlenu i tu świetnie sprawdza się gaśnica śniegowa, ponieważ dwutlenek
    > węgla jako gaz dużo cięższy od powietrza będzie utworzył "dywan", który
> [...]

    P.S.
    Gaszenie taką gaśnicą jest bardziej bezpieczne niż gaszenie wodą zarówno dla
    osób (nie istnieje niebezpieczeństwo poparzeń parą wodną oraz rozpryskami
    gorącej wody) jak i dla sprzętu (mniejszy szok termiczny), choć faktycznie
    będzie trwało dłużej.
    Oczywiście trzeba myśleć w takiej sytuacji o możliwości uduszenia się,
    jednak w przypadku kotła węglowego, gdzie nagrzany jest dość mocno komin,
    ciąg kominowy powoduje, że z pomieszczenia bardzo szybko zostaje usunięty
    nadmiar dwutlenku węgla. Pozostaje on w pomieszczeniu tylko do wysokości
    drzwiczek kotła, przez które cały czas ponad żarem wyciągane jest z
    pomieszczenia powietrze oraz nadmiar dwutlenku węgla. Ważna zasada podczas
    gaszenia taką gaśnicą to zapewnienie dostępu świeżego powietrza do tego
    pomieszczenia i pozycja stojąca, która umożliwia oddychanie powietrzem
    znajdujacym się ponad "dywanem" utworzonym z dwutlenku węgla.
    Widzisz ja to wiem, bo przechodziłem obowiązkowe szkolenia p.pożarowe
    prowadzone przez specjalistów pożarnictwa z powodu obowiązujących norm
    dotyczących szkoleń, które Ty tak negujesz. Zapewne Twój pracodawca tak samo
    ma w d.... normy i szkolenia tak jak i Ty.