eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniePytanie po otrzymaniu nakazu demontażu wentylatora w łazience. › Re: Pytanie po otrzymaniu nakazu demontażu wentylatora w łazience.
    From: "janko walski" <j...@o...com.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Pytanie po otrzymaniu nakazu demontażu wentylatora w łazience.
    Date: Thu, 25 Aug 2011 14:26:34 +0200

    news:j35bnf$gvi$1@news.onet.pl...

    > Nie chcę walczyć ze Spółdzielnią, chcę tylko wiedzieć, co i jak.

    Ale może spowodować "cofkę" z piecyka gazowego własnego lub poprzez
    zaciągnięcie spalin od strony dachu poprzez kanał wentylacyjny, co może
    zakończyć się śmiercią na skutek zaczadzenia (zatrucie czadem, czyli
    tlenkiem węgla).
    Miałem taki przypadek nawet w rodzinie. Tu wentylator znajdował się w
    kuchni, a zaczadzona osoba w łazience.
    Na szczęście w porę przyszła pomoc i osobę udało się uratować. Gdyby
    potrwało to kilka minut dłużej to napewno tej osoby nie udałoby się
    uratować.
    Ponadto w drzwiach łazienkowych powinna się znajdować kratka nawiewowa o
    odpowiedniej powierzchni przelotu.
    Tak więc nie patrz tylko na podstawy prawne i normy, ale zrób to dla
    własnego bezpieczeństwa.
    Tysiąc razy będzie wszystko OK, ale za 1001 ktoś może umrzeć.

    Problemy te nasilają się po wymianie okien na nowe, które są bardziej
    szczelne.

    Nie chcę też straszyć, ale z piecykami na ostatnich kondygnacjach bywają
    problemy za sprawą zbyt którkiego odcinka komina spalinowego, w którym jest
    zbyt słaby ciąg tzw. "cug". Przez to często spaliny potrafią się cofać i
    dlatego na tych kondygnacjach zaleca się stosowanie piecyków z zamkniętą
    komorą spalania tzw. piecyki turbo, które zasysają powietrze do spalania z
    zewnątrz i wyrzucają spaliny poprzez specjalną podwójną rurę z nierdzewki, a
    obieg powietrza i spalin jest wymuszony wentylatorem.