    From: "Kane" <k...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Rekuperacja kontra grawitacja
    Date: Wed, 23 Dec 2009 06:03:18 +0100
    <hgns5h$ght$1@news.onet.pl> <hgod4v$3hq$2@nemesis.news.neostrada.pl>
    <hgoj70$oqo$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <hgp0ib$nsl$2@atlantis.news.neostrada.pl>
    <hgpi00$19j$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <hgqlt0$k93$4@atlantis.news.neostrada.pl>
    <hgqn8j$crn$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <hgr2ko$ipu$3@atlantis.news.neostrada.pl>

    > i nawiewasz je z pomieszczeń z z 4rech pokoi każdy po 5m3/h:O)
    > czy ja dobrze rozumiem że ty planujesz wentylację w ten sposób że do
    > wszystkich pomieszczeń masz nawiew i ze wszystkich wywiew?:O) wtedy
    > faktycznie się przepływy niepotrzebnie sumują:O(
    > prawidłowo wykonana wentylacja powinna mieć nawiewy do pokoi, a wywiew w >
    > kuchni i łazience, wtedy przepływ masz tylko taki co w pokojach, a w
    > łazienkach masz sumę z pokoi bez dodatkowego nawiewu, sprytnie, tanio,
    > przyjemnie i oszczędnie:O)

    Nie, nie mam w kazdym pokoju nawiewu i wywiewu jednakze nie sumuje tego tak
    jak ty. Ja wogole nie mowie na moim przykladzie bo ja mam instalacje
    przewymiarowana (950m3/h na pelnej mocy), kosztowala 12-14k cała bez roboty
    mojej (no dobra, ocieplilem wymiennik), wymiennik byl liczony na 950m3/h
    podobnie jak wentylatory dobrane. Ja akurat jeszcze nie mieszkam wiec nie
    testowalem wentylacji na sobie w sposob ciągły. W kazdym razie nie mam
    zadnych biegów tylko plynna regulacje i moge se ustawic i 50m3/h na caly
    dom - mnie wiec temat nie boli. TYle co bedzie trzeba to tyle ustale.

    W kwesti zas ze mocny kosztuje duzo wiecej niz slaby: koszt wymiennika np
    50% tego co mam ja spadłby o 1000zł. Dalej jeszcze 50% mniejszego - spadłby
    pewnie juz tylko 500zł. Zmniejszylby sie tez koszt glownych rur (czerpnia,
    wyrzutnia) o duzej srednicy, trojnika i bypassu. Lacznie na mniejsze
    srednice napewno z 500zł mniej. Razem 2000zł mniej. Tyle w moim w ypadku
    kosztuje komfort tego ze w wypadku ostrzejszej awarii
    kuchenno-gastryczno-parowej czy po prostu imprezy na 30 ludzi mam
    odpowiednie moce by szybko wywietrzyc dom. Zysk z zwiekszonej sprawnosci
    ukladu przy malym przeplywie pomijam bo nie mam ochoty go liczyc ;)

    Pozdrawiam

    Kane