  • Data: 2014-10-30 13:29:16
    Temat: Re: Rekuperator
    Od: "Ghost" <g...@e...com> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:30db7a0e-a601-4742-a201-9bb5ff4e3721@go
    oglegroups.com...

    W dniu czwartek, 30 października 2014 10:17:26 UTC+1 użytkownik Maniek4
    napisał:

    >Nie napisze Ci jaka jest norma ale napisze o swoich doswiadczeniach:

    >1. Wentylacja wylaczona -> w kiblu utrzymuje sie dlugo smrod i wilgoc,
    >reczniki
    >nie schna wcale i po 2-3 dniach zaczynaja smierdziec.

    Ja mam wyciąg mechaniczny w łazience w ogóle go nie włączam, leci wtedy
    minimalna grawitacyjna bo śmigiełko sporo zatyka.
    a. nie ma smrodu
    b. nie ma wilgoci, mimo ze zona po kąpieli zostawia tony wody na lustrze i
    ścianach, schną w momencie
    c. ręczniki schną elegancko

    Cuda, panie cuda.

    >Czekaj, nie przekrecaj. Nie pamietam tego watku ale pamietam pare innych
    >i zawsze chodzilo o oszczednosc 80% ciepla ktore normalnie ucieka
    >wentylacja.
    >A ze jest to ok 30% ogrzewania wiec mozna oszczedzic ok. 25% kosztow
    >ogrzewania calego domu w ciagu sezonu. I tu nic za bardzo nie trzeba
    >udowadniac - wystarczy policzyc (albo spytac przy okazji kominiarza jakie
    >sa srednie) jakie sa przeplywy w wentylacji grawitacyjnej i podstawic do
    >wzoru, obliczajac ile nam ciepla ucieka w ten sposob przez kominy
    >wentylacyjne.

    Nie, nie wiadomo skąd są te procenty i czy aby nie powstają na takiej samej
    zasadzie jak ostatnio WHO rekomendowało wielu państwom interwencyjny zakup
    szczepionek na świńska grypę.

    >Tu nie ma zadnej filozofii, magii ani niczego tajnego :-)

    Nie ma, ale nie pytanie do kominiarza, tylko przełączenie się z reku na
    grawitacyjna i obserwacja wyników da jedynie słuszne odpowiedzi.